کد خبر : 3834
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 8:24

روزنامه جوان:

با افزایش سرقت و بروز جرائم، شهروندان ترجیح‌شان این است برای دفاع از خود اسلحه تهیه کنند!

با افزایش سرقت و بروز جرائم، شهروندان ترجیح‌شان این است برای دفاع از خود اسلحه تهیه کنند!

روزنامه جوان نوشت: این روز‌ها و همزمان با افزایش سرقت و بروز جرائم در کشور عده‌ای از شهروندان ترجیح‌شان این است برای دفاع از خود اسلحه تهیه کنند.

اقتصاد پرس؛ روزنامه جوان از افزایش تمایل مردم برای خرید اسلحه خبر داده است!

به گزارش جوان، این روز‌ها و همزمان با افزایش سرقت و بروز جرائم در کشور عده‌ای از شهروندان ترجیح‌شان این است برای دفاع از خود اسلحه تهیه کنند. از آنجا که همراه داشتن اسلحه بدون مجوز قانونی عملی مجرمانه محسوب می‌شود، خرید غیرقانونی آن تنها راه پیش‌روی متقاضیان است که عده‌ای بدون توجه به مصایبی که متوجه آن‌ها می‌شود، با جست‌وجو در فضای مجازی هدف خود را دنبال می‌کنند.عمده گردانندگان این کانال‌ها مجرمانی هستند که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندان هستند و از داخل سلول خود دست به انتشار این آگهی‌ها می‌زنند. آن‌ها به تماس‌هایی که شماره آن در آگهی درج‌شده پاسخ نمی‌دهند، بلکه تماس‌ها از طریق چت کردن در شبکه‌های اجتماعی برقرار می‌شود.

این روزنامه در ادامه نوشته است: روز گذشته وقتی با شماره مجازی یکی از آگهی‌ها برای خرید یک قبضه اسلحه کمری برونینگ به قیمت ۲۵ میلیون تومان چت می‌کردم، فروشنده مدعی شد در یکی از شهر‌های غربی کشور ساکن است و از آنجا به همه کشور ارسال دارد. وقتی پای شیوه دریافت اسلحه و انتقال پول به میان می‌آید، مجرمان یک گام به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوند. فردی که با آن وارد چت شده‌بودم می‌گفت که یک میلیون تومان به صورت بیعانه و ۲۴ میلیون تومان دیگر را هنگام تحویل دادن اسلحه دریافت می‌کند. موضوع مهم در جریان این پرونده‌ها، واریز شدن پول بیعانه به شماره کارت اجاره‌ای است که فروشنده در اختیار خریدار قرار می‌دهد. با واریز شدن پول، آن‌ها دیگر به تماس‌ها جواب نمی‌دهند، به این معنی که مجرم به هدف خودش رسیده و دست خریدار دیگر به پولش نمی‌رسد. او امکان طرح شکایت را هم ندارد، چراکه می‌داند به اتهام خرید اسلحه تحت تعقیب قرار می‌گیرد برای همین عطای پولش را به لقای آن می‌بخشد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.