کد خبر : 2089
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 8:34

با احراز این شرایط، وام ۱۵۰ میلیونی اشتغال‌زایی بگیرید

با احراز این شرایط، وام ۱۵۰ میلیونی اشتغال‌زایی بگیرید

به گفته معاون اشتغال وزیر کار از ابتدای امسال به ۸ بانک ابلاغ شده که موظفند تسهیلات مشاغل خانگی را پرداخت کنند و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست و سرپرستان بانک‌های استان نیز باید موضوع را پیگیری و با آنها برخورد کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آنگونه که معاون اشتغال وزارت کار خبر داده از ابتدای امسال ۸ بانک موظف به پرداخت تسهیلات خانگی و اشتغال‌زایی شده‌اند. اما هنوز جزئیاتی از نحوه و شرایط پرداخت این وام ابلاغ نشده است.

اما به گفته معاون وزیر کار این وام در دو سقف پرداخت می‌شود، یکی وام مشاغل خانگی مستقل که مبلغ آن ۱۵۰ میلیون تومان است و به افراد پرداخت می‌شود.

اما مبلغ این وام برای مشاغل پشتیبان به ازای اشتغال‌زایی برای ۴۰ نفر تا سقف ۴ میلیارد تومان است. وام مشاغل خانگی در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و نرخ سود آن تنها ۴ درصد است.
شرایط دریافت وام مشاغل خانگی ۱۴۰۲

معاون وزیر کار توضیحات بیشتری درباره وام ۱۵۰ میلیونی مشاغل خانگی عنوان نکرده و مشخص نیست که اقساط ماهانه این وام چقدر است و این وام اشتغال‌زایی به چه کسانی پرداخت می‌شود. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که متقاضی دریافت وام مشاغل خانگی نباید از شاغلان بخش دولتی باشد. البته گفته می‌شود که بازنشستگان دولتی می‌توانند از این وام استفاده کنند.

متقاضیان این وام ابتدا باید وارد سامانه smkh.mcls.gov.ir شوند و برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند. البته پیش از مراجعه به این سامانه،‌ متقاضیان باید به درگاه ملی مجوز های کشور مراجعه کرده و اقدام به احراز هویت و درخواست صدور مجوز، برای کسب و کار خانگی مورد نظر خود کنند.

همچنین تاکید شده که متقاضی تنها می‌تواند در رشته‌ای درخواست وام کند که در آن رشته مهارت و گواهی فعالیت داشته باشد.

از دیگر شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی اشتغال‌زایی می‌توان به داشتن حداقل سنی ۱۸ سال، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و کارت پایان خدمت اشاره کرد. البته دریافت این وام نیازمند ضامن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.