کد خبر : 3875
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 7:39

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس:

انتشار داده‌های اقتصادی امنیت مردم را به خطر می‌اندازد!

انتشار داده‌های اقتصادی امنیت مردم را به خطر می‌اندازد!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: داده های امنیتی و تجاری نباید شفاف شوند چراکه دشمن از آنها استفاده کرده و به کشور ضربه وارد می کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ فریدون عباسی با اشاره به ادعای معاون سابق بانک مرکزی مبنی بر لو رفتن اطلاعات اقتصادی ایران به صندوق بین المللی پول، با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی نباید اطلاعات اقتصادی کشور افشا شود، بیان کرد: به طور کلی در حوزه اقتصاد یکسری داده‌هایی وجود دارد که بعضا از داده‌های امنیتی مهمتر هستند که اگر این داده‌ها افشا شود به عنوان مثال می‌تواند امنیت غذایی مردم را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شما می‌خواهید گندم را به عنوان یک کالای راهبردی تهیه کنید، اگر دشمنان اطلاعاتی پیدا کنند می‌توانند مانع راه واردات گندم شوند که این به ضرر مردم است. یا در بحث فروش نفت، این میزان از شفافیت اشتباه است.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه داده‌های امنیتی، تجاری و اقتصادی نباید شفاف شود، گفت: باید یک مرکز داده ملی داشته باشیم که این مرکز ملی تصمیم بگیرد که چه ارقامی قابل انتشار است.

عباسی خاطرنشان کرد: اکنون هر داده‌ای از جمله مسائل جغرافیایی کشور، میزان آب رودخانه ها، سد‌ها و میزان برق را منتشر می‌کنند. افشای این داده‌ها به ضرر کشور است در حالی که هم باید محدوده شفافیت مشخص باشد هم باید محدوده انتشار داده‌ها تعیین شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.