کد خبر : 660
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 4:41

انبارها پُر از شیرخشک است/واردات را ممنوع کردیم

انبارها پُر از شیرخشک است/واردات را ممنوع کردیم

معاون وزیر صنعت گفت: در شرایطی که مقدار معتنابهی شیرخشک صنعتی حاصل از تبدیل شیرخام داخلی در انبار کارخانجات وجود دارد، واردات شیر خشک ممنوع است.

اقتصاد پرس: محمود نوابی اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب تولید شیرخام  و وجود مازاد این محصول، همچنین تبدیل شیرخام به شیرخشک در داخل کشور واردات شیر خشک بر اساس درخواست وزارت جهاد کشاورزی ممنوع است.

وی افزود: اکنون مقدار معتنابهی شیرخشک صنعتی حاصل از تبدیل شیرخام داخلی در انبار کارخانجات موجود است و بر این اساس و با تصمیم وزارت جهادکشاورزی ورود شیرخشک صنعتی به کشور فعلاً ممنوع است.

اخیرا، علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران از واردات هشت هزار تن شیرخشک به کشور خبر داد و گفت:‌ با وجود ممنوعیت واردات شیرخشک، شاهد ورود رسمی این محصول به کشور هستیم.

وی افزود:‌ در پیگیری هایی که از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم اعلام کردند چون مجوزهای واردات محصولات و کالا مهلت ۲ ساله دارد بنابراین واردکنندگان سال ۹۴ با وجود ممنوعیت، شیرخشک وارد کردند.

بنا بر این گزارش این امر و ثبت سفارش بعضا نامحدودی که از قبل صورت می گیرد، باعث بر هم خوردن تنظیم بازار و ضررو زیان هنگفت دامداران می شود که این امر در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اقتصاد مقاومتی نیست.

گزارش هایی رسیده به نشان می دهد که قیمت شیر خام در برخی از مناطق کشور تا ۸۰۰ تومان نیز کاهش یافته درحالی که نرخ مصوب این محصول ۱۴۴۰ تومان است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.