کد خبر : 14856
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 23:40

امیرعبداللهیان: آمریکایی ها دو بار به ما پیام دادند

امیرعبداللهیان: آمریکایی ها دو بار به ما پیام دادند
وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها ۲ بار به ما پیام دادند، در محور اول گفتند که به دنبال گسترش دامنۀ جنگ نیستیم، محور دوم این بود که از ایران می‌خواهیم خویشتن‌داری کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حسین امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی خود بعد از برگزاری نشست فرمت ۳+۳ در تهران اظهار کرد:این نشست با حضور وزیران امور خارجه کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان برگزار شد و امیدواریم در ادامه برگزاری این فرمت شاهد حضور موثر و سازنده کشور گرجستان نیز باشیم.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی در این نشست مطبوعاتی در پاسخی به سوالی تأکید کرد: مقاومت در فلسطین و مقاومت در منطقه یک واقعیت است.

وی با بیان این که ما به دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم، گفت: تداوم کشتار غیرنظامیان توسط صهیونیست‌ها عرصه را برای نیروی مقاومت در فلسطین و منطقه تنگ کرده است. امیدواریم مجموعه تلاش‌هایی که در سازمان همکاری اسلامی انجام شده است و قطعنامه قوی صادر شده در نشست جده منجر به توقف هرچه زودتر جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه شود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: معادله جنگ کنونی در اراضی اشغالی توسط مقاومت رقم زده می‌شود.

حمایت از جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه

امیر عبداللهیان همچنین اعلام کرد که در مورد جنگ اخیر در اراضی اشغالی، آمریکا حداقل دو بار به ما پیام داده است که این پیام‌ها دارای دو محور اساسی بوده است. آن‌ها در این پیام‌ها تاکید کرده‌اند که علاقمند به گسترش جنگ نیستند و از ایران نیز خواسته‌اند که خویشتنداری کند.

امیر عبداللهیان گفت: آن‌ها در برخی از پیام‌ها خواسته‌اند که ایران برخی از کشور‌ها و گروه‌ها را نیز به خویشتنداری دعوت کند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به حمایت‌های علنی آمریکا از رژیم صهیونسیتی در این جنگ گفت: آمریکایی‌ها یک طرف جنگ را دعوت به خویشتنداری می‌کنند و از طرف دیگر جنگ حمایت می‌کنند و دست آن‌ها «صهیونیست‌ها» را برای انجام جنایت علیه غیرنظامیان باز گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: از همین‌جا به رییس‌جمهور آمریکا می‌گویم که آقای بایدن ریاکاری را متوقف کنید و آیا این نتیجه شعار شما در رقابت‌های انتخاباتی بود که صحبت از حقوق بشر می‌کردید، ولی اکنون این چنین از جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه حمایت می‌کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.