کد خبر : 5045
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 10:54

قدردانی امیر عبداللهیان از رهبر انقلاب

قدردانی امیر عبداللهیان از رهبر انقلاب
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این که «فرصت‌های تعاملات خارجی را بشناسیم و به وقت استفاده کنیم و تفاهم‌نامه‌ها و سندهای همکاری، صرفاً روی کاغذ باقی نماند» گفت:در این خصوص وزارت امور خارجه با دقت ویژه اقدام خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «حسین امیر عبداللهیان» در صفحه اینستاگرام خود در این ارتباط نوشت: «ابراز محبت و تقدیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در دیدار اعضای هیئت دولت از تحرکات در عرصه‌ی سیاست خارجی و اشاره ایشان به موفقیت عضویت در دو پیمان مهم بین‌المللی(شانگهای و بریکس) و همچنین سیاست همسایگی، عزم و پویایی دستگاه دیپلماسی برای اعتلای جایگاه ایران عزیز در عرصه‌ بین‌الملل را مضاعف خواهد کرد. قطعا منجر به شتاب بیشتر در استمرار مسیر سیاست خارجی کشور است».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه نوشت: «ایشان ۲ توصیه مهم نیز مطرح کردند. فرمودند “فرصت‌های تعاملات خارجی را بشناسیم و به وقت استفاده کنیم” و “تفاهم‌نامه‌ها و سندهای همکاری، صرفاً روی کاغذ باقی نماند”. در این خصوص وزارت امور خارجه با دقت ویژه اقدام خواهد کرد».

امیرعبداللهیان افزود: «همچنین در روزهای گذشته وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دولتی برگزیده در جشنواره شهید رجایی معرفی شد که لازم است از همه‌ی همکاران پرتلاشم در وزارتخانه تشکر کنم. به ایشان تبریک عرض کنم. امیدوارم با دعای خیر همه مردم عزیز ایران و ذیل حمایت و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب و رئیس جمهور محترم، بیش از گذشته بتوانیم در مسیر تحقق منافع ملت بزرگ ایران در عرصه‌ی دیپلماسی گام برداریم.»

دیدار اعضای هیات دولت

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار اعضای هیات دولت، فعالیت‌های دولت در بخش سیاست خارجی از جمله سیاست ارتباط با همسایگان را «بسیار خوب» خواندند. گفتند: »باید با هیچ همسایه‌ای مناقشه‌ای نداشته باشیم. اگر مناقشه‌ای هم هست، ‌تبدیل به همکاری شود که گام‌هایی در این زمینه برداشته شده که باید ادامه یابد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ارتباط با همه دولت‌هایی که مایل به ارتباط با ایران هستند. (به جز استثنائاتی معدود) را از دیگر سیاست‌های درست دولت سیزدهم برشمردند. گفتند: «عضویت در ۲ پیمان بین‌المللی (شانگهای و بریکس) نیز کار بسیار مهمی بود.  نشان می‌دهد کشور در وضعی قرار دارد که مؤسسان پیمان‌های بین‌المللی راغب و گاهی مُصرّ به ارتباط با ایران هستند. بر اساس محاسبات خود و با توجه به واقعیات ایران، ارتباط با کشورمان را لازم می‌دانند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.