کد خبر : 18210
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 19:25

پیش بینی بورس ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / بازار سهام کوچک و متوسط داغ می‌شود؟

پیش بینی بورس ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / بازار سهام کوچک و متوسط داغ می‌شود؟

معاملات بازار سهام طی دو روز ابتدایی هفته، یک دوراهی را بر سر راه سهام کوچک و شاخص‌ساز ترسیم کرده است. به این ترتیب دو شاخص کل و هم‌وزن در مسیرهای جداگانه‌ای حرکت می‌کنند و این خریداران سهام کوچکند که این روزها در سمت سبز بازار ایستاده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روز یکشنبه برای دومین روز متوالی، بازار سهام با نزول شاخص کل و رشد شاخص هم‌وزن مواجه بود. اگرچه هر دوی این تحرکات چندان چشمگیر نبود و بیشتر به درجا زدن بازار شبیه بود اما خبر از جذاب شدن سهام کوچک و متوسط و در مقابل، کاهش جذابیت سهم‌های شاخص‌ساز می‌داد.
بورس یکشنبه در آیینه آمار و ارقام

معاملات بورس در روز یکشنبه به نحوی رقم خورد که شاخص کل مانند روز شنبه اندکی کاهش ارتفاع داد و با کاهش حداقلی ۸۴۸ واحد، معادل ۰٫۰۴ درصد افت کرد. در مقابل اما شاخص هم‌وزن رشد کرد و با افزایش هزار و ۹۳۳ واحدی، معادل ۰٫۲۸ درصد بالا رفت و کانال ۷۰۰ هزار واحد را پس گرفت.

گفتنی‌ست در دومین روز معاملاتی هفته، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم رسید که با ارزش چهار هزار و ۱۱ میلیارد تومان انجام شد. همچنین در روز یکشنبه تراز پول حقیقی مثبت شد تا بازار سهام پذیرای بیش از ۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی باشد.
پیش بینی بورس دوشنبه

به نظر می‌رسد طی روزهای اخیر، این سهم‌های کوچک و متوسط بوده‌اند که که توانسته‌اند نظر خریداران را به سوی خود جلب کنند. در مقابل اما برخی سهم‌های شاخص‌ساز با وجود انتشار گزارش‌های مثبت ۶ ماهه، مورد کم‌لطفی سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. در این میان برخی تک‌سهم‌های کوچک و متوسط و حتی شاخص‌ساز همچنان مورد توجه معامله‌گران هستند.

همچنین باید توجه داشت در بسیاری از مواقع به‌ویژه پس از دوره‌های رکودی یا نزولی پیاپی، به محض رشد اندک قیمت سهام، سرمایه‌گذاران این موقعیت را به‌عنوان فرصت خروج شناسایی کرده و اقدام به فروش سهام خود می‌کنند. بر همین اساس باید در نظر داشت که طی این روزها، همچنان عرضه سهام در بازار قابل مشاهده باشد و جریان پول حقیقی نیز منفی یا در بهترین حالت، مثبت کم‌رمق باشد.

از سوی دیگر نیز باید به پیش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه اشاره کرد که بعضا، موقعیت فعلی را بهترین زمان برای خرید و سرمایه‌گذاری در سهام ارزنده و خوش‌آتیه می‌دانند و معتقدند بازار سهام روزهای سبزی پیش رو خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.