کد خبر : 1009
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 7:54

امضای ۲۰ میلیارد دلار سند همکاری میان ایران و کره جنوبی

امضای ۲۰ میلیارد دلار سند همکاری میان ایران و کره جنوبی

وزیر نفت از افزایش ۳۰۰ هزار بشکه ای فروش نفت و میعانات گازی به کره جنوبی پس از لغو تحریمها خبرداد و گفت: هم اکنون مقدار فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

اقتصاد پرس: بیژن زنگنه، پس از دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبیدرجمعخبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریمها، اظهارکرد: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با ۳۰۰هزار بشکه افزایش در روز به ۴۰۰هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: این مقدار، پیش از لغو تحریمها یکصدهزار بشکه در روز بود.

زنگنه با بیان این که هنوز مشکل بانکی با کره جنوبی حل نشده است، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است.

زنگنه با اشاره به این که همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران یادداشت تفاهمی با وزیر انرژی این کشور امضا می شود، درباره این که کره ایها علاقمند هستند در چه طرحهایی حضور یابند، گفت: ایران ال ان جی، طرح توسعه بخش دوم فاز ۱۲پارس جنوبی (که اتان و مولکولهای سنگین تر را به عنوان خوراک پتروشیمی جدا می کند)، پالایشگاه بیدبلند ۲، ان جی ال و همچنین پالایشگاه بهمن گنو در جاسک از طرحهای مورد علاقه کره ایها هستند.

وی با بیان این که شرکتهای دو کشور درباره برخی پروژه ها با هم گفتگو کرده اند و تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: در پروژه هایی مانند ال ان جی، ایران ادامه مذاکره را با شرکتهای کره ای منوط به خرید ال ان جی از سوی آنها عنوان کرد که موافقت کردند؛ بنابراین مذاکرات در این زمینه نیز ادامه می یابد.

زنگنه فروش نفت به کره جنوبی را باب نخست همکاری میان دو کشور عنوان و اظهارکرد: مرحله بعدی این همکاری مربوط به تامین مالی پروژه هاست که فکر می کنم در این سفر گشایش مهمی حاصل شود.

کانگ هو این پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که امضای این اسناد همکاری فضا را برای توسعه همکاریهای ایران و کره جنوبی فراهم می کند، افزود: فرصتهای زیادی برای همکاری با ایران وجود دارد که ما قصد داریم از این فرصتها و بازار ایران استفاده کنیم و در این باره بیشتر فعالیت کنیم.
وی با اشاره به این که ایران با جمعیت ۸۰میلیونی و برخورداری از منابع مختلف همچنین بهره مندی از موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پلی ارتباطی میان آسیا و اروپا، جایگاه مهمی دارد، تصریح کرد: کره جنوبی به اهمیت این جایگاه آگاه است و قصد دارد از این جایگاه در توسعه همکاریهای دو کشور بهره جوید.
دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری با پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی فردا (دوشنبه، ۱۳اردیبهشت ماه) انجام می شود؛ این نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو کشور است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.