کد خبر : 20593
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 14:25

ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران:

اقتصاد دولتی ام‌الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است

اقتصاد دولتی ام‌الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است

ابوترابی فرد امام جمعه موقت در خطبه‌های این هفته تهران گفت: اقتصاد دولتی ام الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است. امروز حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است که زمینه ناکارآمدی اقتصاد و فساد را فراهم کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت در خطبه‌های این هفته تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: مفتخریم در مدرسه‌ای حضور داریم که این بانوی بزرگوار و همسر بزرگوار ایسان حضرت علی ابن ابی طالب آن‌را تأسیس کرده‌اند. ما در مدرسه‌ای هستیم که در کتب روایی بزرگان و محدثین اهل سنت آمده است که خداوند با رضای فاطمه راضی و با غضب او غضب می‌کند.
وی با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته به مقر انتظامی در راسک استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: تعدادی از بهترین فرزندان و مرزداران غیور توسط مزدوران خائن به شهادت رسیده‌اند. امیدواریم دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سرعت با شناسایی افراد خائن آنها را مجازات کنند.
امام جمعه تهران گفت: کشور همسایه دوست در مراقبت از مرزهای دو کشور از همه توانش استفاده کند.
وی افزود: این حادثه جانکاه را به ملت ایران و خصوص مرزداران سیستان و بلوچستان و خواهران و برادران شیعه و اهل سنت و درجه داران خدوم و شجاع و اقتدار آفرین پلیس عرض تسلیت داشته باشم.
ابوترابی فرد با بیان اینکه هندسه قدرت در حال تغییر است، گفت: دوران تک قطبی به پایان رسیده است. طوفان الاقصی و ایستادگی مردم کرانه باختری آرایش سیاسی متفاوت و راهبرد نوین محور مقاومت را به نمایش گذاشته است.
وی با اشاره به رد کلیات بودجه در مجلس، گفت: دغدغه دولت در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم و ناترازی بودجه است. نمایندگان مردم در مجلس دولت را از برون رفت از این تنگنا کمک کنند. خلق هزینه بدون درآمدهای پایدار و دست یافتنی مشکلات کشور را دو چندان می‌کند. ممکن است برای چند ماه برای من و شما دستی بزنند اما متوجه خواهند شد که تصمیمات، راه را برای کاهش تورم هموار کرد یا ناترازی بودجه و رشد تورم را فراهم خواهد آورد.
خطیب نماز جمعه تصریح کرد: کاری که دولت در رشد نقدینگی و پایه پولی داشته است امروز اساسی‌ترین نیاز کشور است. مهار رشد نقدینگی و پایه پولی کشور در این مقیاس از تورم ضرورت و تصمیمی اجتناب ناپذیر است که در میان مدت و بلند مدت به رشد اقتصادی منجر می‌شود.
ابوترابی فرد گفت: اقتصاد دولتی ام الفساد و ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی است. امروز حدود ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و شبه دولتی است که زمینه ناکارآمدی اقتصاد و فساد را فراهم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.