کد خبر : 6149
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 14:51

بهادری: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد

بهادری: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد
سخنگوی دولت با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ نان گفت: قیمت‌گذاری نان ملی نیست و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ نان ندارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم، در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما در پاسخ به سؤالی در خصوص اختلافات موجود بین دولت و مجلس گفت: اینکه دولت لایحه می‌دهد و مجلس نمی‌پذیرد و یا موضوع استیضاح وزیران، که اختلاف نیست، مجلس از حوزه قانونی خود استفاده می‌کند و اصلا اقتضای تفکیک قوا همین است، اساسا نگاه دولت سیزدهم این است که مردم از دعواهای مجلس و دولت خسته شدند، چون مردم بین دولت و مجلس و قوه قضائیه تفکیکی قائل نیستند و همه را حاکمیت می‌بینند. لذا این دولت جهت‌گیری خودش را متفاوت کرده و بنای کار خود را همدلی و همراهی با همه نهادها و قوا قرار داده است. مثلا یک روزی در دولت‌های گذشته گفته می‌شد که نیروهای مسلح خلاف سیاست ما عمل می‌کنند، اما در این دولت ما میدان و دیپلماسی را در امتداد هم قرار دادیم.

وی ادامه داد: مثلا ما نیروهای مسلح را در مدیریت زلزله و ساخت و ساز مسکن هم به کار می‌گیریم، آقای رئیسی در این دو سال بیش از ۲۰ دفعه در صحن مجلس حاضر شدند، وزرای ما بیش از ۱۰۰ دفعه در کمیسیون‌ها شرکت داشتند، ما به جای اینکه دعواها را بیرون بیاوریم سعی می‌کنیم با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم. در حوزه‌های مختلف دولت و مجلس سعی می‌کنند در کنار هم مسائل را حل کنند. اختلاف نظر کارشناسی در خود مجلس و دولت هم هست، اما دولت سعی کرد همدلی را وسط بیاورد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این دو سال با همه نمایندگان دیدار و گفت‌وگو داشته، اظهار کرد: چطور می‌شود اقتدار دریایی داشت؟ با همین گفت‌وگوها، همچنین اگر در صنعت فضایی دستاوردی داریم به همین دلیل است. اخیرا شورای راهبردی سیاست خارجی آمریکا گزارش داده که یک تغییر جهت در صنعت فضایی ایران رخ داده است، پس با این رویکرد سازندگی حاصل می‌شود. مثلا افتتاح فاز جدید آزادراه تهران شمال نتیجه همکاری دولت با نهادهای انقلابی بود، این همکاری‌ها در همه زمینه‌ها وجود دارد. نگاه دولت این است که من باید میان‌دار باشم و همه ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و به کار بگیرم برای اینکه سنگی از جلوی راه مردم برداشته شود. همچنین دولت سعی می‌کند پروژه‌های نیمه تمام گذشته را به اتمام برساند تا شیرینی آن به کام مردم بیاید.

بهادری جهرمی در خصوص حوزه بورس نیز توضیح داد: بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست، تمرکز اصلی دولت آن است که شرکت‌های بزرگ بورسی را سودده کنیم تا بورس هم اثربخش باشد، در واقع هم حمایت و هم هدایت نقدینگی را انجام می‌دهد. نکته دوم؛ اینکه نگاه دولت به بورس نگاه قلک نیست که تجربه‌های گذشته تکرار شود، لذا دولت حتی صندوق‌های تثبیت را در بورس ایجاد کرد، منابع تزریق کرد و سیاست‌های ده گانه را برای بهبود وضعیت بورس ابلاغ کرد.

وی در پاسخ به این مطلب که یکی از اشتباهات دولت عرضه خودرو در بورس بود، گفت: اول اینکه افزایش نرخ خودرو به دلیل افزایش نرخ ارز اتفاق افتاد، نکته دیگر اینکه تنها ۳ درصد تولیدات خودرو در بورس عرضه می‌شود، اما در هر صورت چون قانونگذار تصمیم در مورد  قیمت‌گذاری و عرضه خودرو را به شورای رقابت داده بود دولت هم تمکین کرده و دخالتی در این موضوع نداشت.

بهادری جهرمی در پایان در خصوص دلایل افزایش نرخ نان نیز یادآور شد: قیمت‌گذاری نان ملی نبوده و شورای قیمت‌گذاری استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت محلی و با توجه به شرایط شهرستان خود قیمت‌گذاری را برعهده دارند. دولت حتی سعی کرد یارانه جبرانی به نانواها بدهد، در تنظیم‌گری نیز این مسئله وجود داشت که مسئولان ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاران محلی اجازه داد که متوازن‌سازی و مدیریت محلی کنند، در هر صورت دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد. البته در همه اصناف تخلف داریم که باید گزارش داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.