کد خبر : 12165
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 9:32

صادرات استان تهران ۶۴ درصد افزایش یافت

صادرات استان تهران ۶۴ درصد افزایش یافت
معاون استاندار تهران با اشاره به جهش اقتصادی استان تهران در سال جاری گفت: صادرات استان ۶۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ از پایگاه خبری استانداری تهران ، محمد علیمهری در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: اتفاق خوبی در حوزه صادراتی استان تهران رخ داده که منجر به رشد بسیار خوب صادرات استان تهران شد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار آمار واقعی صادرات استان تهران از سامانه گمرک دریافت شد، این در حالی است که سال گذشته آمارهایی که در حوزه صادرات ارائه می‌شد، عموما آمار گمرک های استان تهران بود یعنی فقط کالاهایی که از گمرک های استان تهران صادر شده بود، لحاظ می‌شد و کالاهایی که در استان تهران تولید می‌شد و در سایر گمرک‌ها صادر می‌شد در آمار صادراتی استان تهران لحاظ نمی‌شد که امسال برای اولین بار موفق شدیم این آمار دریافت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به ۶ ماه سال گذشته ۶۴ درصد به لحاظ ارزش دلاری افزایش صادرات در استان تهران داشتیم و از حدود ۲ ونیم میلیارد دلار به ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات استان تهران افزایش پیدا کرده و از نظر حجمی ۸۰ درصد افزایش حجم صادرات استان تهران بود.

کاهش ۶ درصدی واردات استان

علیمهری سپس با اشاره به کاهش واردات گفت: در حوزه واردات هم حدود ۶ درصد کاهش واردات داشتیم و جایگزین تولید داخل با واردات بود.

وی در ادامه افزود: افزایش صادرات چند دلیل عمده داشت که عمده ترین آن مصوبه خرداد سال گذشته هیات دولت است که اجازه توسعه واحدهای تولیدی در استان تهران در شعاع ۱۲۰ کیلومتری صادر شد و تلاش شد تا واحدهای در حال توسعه با محوریت صادرات باشه که همه اینها سبب جهش در حوزه صادرات شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران خاطرنشان کرد: تغییر نگاه در حوزه دیپلماسی و متمایل شدن به کشورهای همسایه به جای غرب و عضویت در پیمان‌هایی مثل شانگهای و بریکس هم تاثیرگذار بود و منجر به افزایش ۶۴ درصدی صادرات استان تهران شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.