کد خبر : 20330
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 16:50

اعضای اتحادیه اروپا در مورد قانون اساسی برای هوش مصنوعی به توافق رسیدند

اعضای اتحادیه اروپا در مورد قانون اساسی برای هوش مصنوعی به توافق رسیدند

اتحادیه اروپا در مورد قانون اساسی برای تنظیم مقررات مربوط به هوش مصنوعی به توافق رسید.

الجزیره نوشت: توافق برای حمایت از قانون هوش مصنوعی در روز جمعه پس از نزدیک به ۳۸ ساعت مذاکره بین قانونگذاران و سیاستگذاران حاصل شد. اروپا مدعی است این بلندپروازانه‌ترین و کامل‌ترین قوانین مربوط به هوش مصنوعی است که هنوز بسیاری از کشورها وارد قانونگذاری در این حیطه نشده‌اند.

این قانون که به دلیل تقسیم بندی ها بر سر تنظیم مدل های زبانی که داده های آنلاین را حذف می کند و استفاده از هوش مصنوعی توسط پلیس و سرویس های اطلاعاتی به تعویق افتاده بود، اکنون برای تصویب به کشورهای عضو و پارلمان اتحادیه اروپا خواهد رفت.

این قانون به طور گسترده به عنوان یک معیار جهانی برای دولت‌هایی تلقی می‌شود که قصد دارند از مزایای بالقوه هوش مصنوعی استفاده کنند اما در عین حال در برابر خطراتی که از اطلاعات نادرست گرفته تا نقض حق کپی رایت را شامل می‌شود هم مصون بمانند.

بر اساس این قانون، شرکت‌های فناوری که در اتحادیه اروپا تجارت می‌کنند، ملزم به افشای داده‌های مورد استفاده برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی و انجام آزمایش محصولات، به‌ویژه آن‌هایی هستند که در برنامه‌های پرخطر مانند وسایل نقلیه خودران و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند.

این قانون حذف بی‌رویه تصاویر از اینترنت یا فیلم‌های امنیتی برای ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی تشخیص چهره را ممنوع می‌کند، اما شامل معافیت‌هایی برای استفاده از تشخیص چهره «زمان واقعی» توسط مجری قانون برای بررسی تروریسم و جرایم جدی است.

شرکت های فناوری که قانون را زیر پا بگذارند، بسته به تخلف و اندازه شرکت، با جریمه هایی تا هفت درصد از درآمد جهانی مواجه خواهند شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.