کد خبر : 1333
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 5:37

لزوم گستردگی و تنوع فعالیت‌ها در اقتصاد مقاومتی

لزوم گستردگی و تنوع فعالیت‌ها در اقتصاد مقاومتی

شایان آرانی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی بر لزوم پایان یافتن دوران وابستگی به حوزه نفت تاکید کرد و بخش خصوصی را بخشی جدایی ناپذیر در اقتصاد مقاومتی دانست

اقتصادپرس: شاهین شایان آرانی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادپرس با بیان اینکه تعریف اقتصاد مقاومتی را شفاف و مشخص دانست تاکید کرد: مطمئنا هیچ تعریفی از اقتصاد مقاومتی که شامل قطع ارتباط با اقتصاد جهانی و منزوی شدن اقتصادی باشد قابل قبول نیست .

شایان ارانی ادامه داد: در دنیای امروز هر مدل اقتصادی که بخواهد تعریف و پیاده شود نیاز به ارتباط بین المللی دارد و نمی‌تواند به دور از دنیای بیرون باشد.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی طبق تعریف باید تاب تحمل فراز و نشیب‌های اقتصادی را داشته باشد، تشریح کرد: طبق این مدل با نوسانات به اقتصاد شوک وارد نمی‌شود و برای این کار اقتصاد می‌بایست متنوع بوده و فقط به حوزه نفت وابسته نباشد.

وی لزوم تمرکز زدایی در این مدل اقتصادی تاکید و تصریح کرد اقتصاد مقاومتی باید اقتصادی باشد به دور از تمرکز یک جا بر دولت زیرا با تحریم دولت، به راحتی اقتصاد کشور دچار چالش میشود. پس میبایست مردمی و با مشارکت بخش خصوصی باشد.

شایان ارانی در پایان اظهار داشت اگر بخواهیم شرایط اقتصاد مقاومتی را شرح دهیم باید بدانیم اقتصادی است که با مشارکت طرف خارجی و بخش خصوصی بوده و دارای تنوع و گستردگی در حوزه های مختلف اقتصادی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.