کد خبر : 581
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 8:04

استفاده از شیرخشک در محصولات لبنی صحت ندارد

استفاده از شیرخشک در محصولات لبنی صحت ندارد

مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی گفت: با توجه به مازاد تولید شیر خام در کشور، استفاده از شیرخشک وارداتی در محصولات لبنی صحت ندارد.

اقتصاد پرس: محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه فرآورده های لبنی کشور در خصوص مصرف شیر خشک وارداتی در صنایع لبنی اظهار داشت: با توجه به مازاد تولید شیر خام و کاهش تقاضا برای محصولات لبنی در بازار، می توان گفت که به هیچ عنوان شیر خشک وارداتی در صنایع لبنی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه کارخانه های لبنی خود تولید کننده شیرخشک هستند، گفت: سال گذشته ،سازمان تعاون روستایی مازاد تولید شیر خام دامداران را خریداری  کرده و بعد از تحویل به کارخانه های لبنی و تبدیل به شیر خشک روانه بازار هدف کرده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه نرخ شیر خام در کشور ما نسبت به سایر کشورها بالاتر است، افزود: به دلیل هزینه های بالای تولید نرخ کنونی شیر خام برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد، این درحالیست که کاهش نرخ شیر خام در سایر کشورها زمینه را برای کاهش صادرات فراهم آورده است.
مدیرعامل اتحادیه فرآورده های لبنی بیان داشت: دولت با پرداخت یارانه و مشوق های صادراتی می بایست شرایط را برای افزایش صادرات و رقابت پذیری با سایر رقبا در بازارهای هدف مهیا سازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.