کد خبر : 16146
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 12:04

برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت آموزش و پرورش در هاله ای از ابهام

برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت آموزش و پرورش در هاله ای از ابهام
داوطلبان آزمون استخدام دبیر نسبت به عدم برگزاری تکمیل ظرفیت اعتراض دارند؛ به تازگی سخنانی از وزیر آموزش‌وپرورش منتشر شده که او از احتمال تکمیل ظرفیت خبر می‌دهد.

آزمون استخدامی برای جذب ۲۲ هزار دبیر و هنرآموز برای تدریس در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های کشور مرداد امسال برگزار شد و با اعلام نتایج نهایی در اواخر مهر، ۱۵ هزار نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شدند و حدود ۷ هزار ظرفیت خالی ماند.

در حالی که تصور می‌شد برای ظرفیت‌های باقی مانده همانند آزمون استخدام آموزگار (معلمان دوره ابتدایی) آزمون تکمیل ظرفیت برگزار شود، اما رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در این باره با اشاره به اینکه تکمیل ظرفیتی برگزار نخواهد شد، گفت: ظرفیت باقی‌مانده، آزمون دبیری و هنرآموزی در کد رشته محل‌هایی است که متقاضی ندارد.

به گفته او، در حدود ۴۵۰۰ کد رشته محل دبیری و هنرآموزی متقاضی نداشتیم که سازمان اداری و استخدامی موافقت کرده است برای آن معلم قرارداد کار معین جذب شود، اگر این مجوز به ما داده شود از افرادی که در آزمون شرکت کرده و در گزینش قبول شده‌اند، انتخاب می‌کنیم.

احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت برای آزمون دبیری

با این حال در فیلمی که اخیراً از صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در جمع تعدادی از معلمان در تبریز منتشر شده است، او با تغییر صحبت‌های اخیر خود می‌گوید: در ۶ ماهه نخست امسال با تکمیل ظرفیتی که احتمالاً برای آزمون استخدام دبیر در راه است، ۵۰ هزار معلم جدید استخدام شدند.

هم‌اکنون تعدادی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدام دبیر که در آزمون کتبی پذیرفته شده‌اند نسبت به عدم برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت اعتراض داشتند.

این افراد روز گذشته نیز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت شدند.

یکی از این معلمان از استان خراسان رضوی گفت: زمانی که دفترچه آزمون استخدامی منتشر شد علاوه بر آنکه قید شده بود ۲۲ هزار دبیر و هنرآموز استخدام خواهد شد، در بند ۵ دفترچه نوشته بودند، اگر تمام ظرفیت تکمیل نشود، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد.

به گفته او، در حالی که هم اکنون حدود ۷ هزار ظرفیت خالی مانده است اما آموزش و پرورش اعلام کرده که تکمیل ظرفیت ندارد؛ هم اکنون آموزش و پرورش مشهد با کمبود ۶۵۰ دبیر مواجه است.

برای جبران کمبود معلم افراد بازنشسته و دانشجو معلمان را به کلاس درس فرستادند اما حاضر نیستند برای ظرفیت‌های خالی مانده، تکمیل ظرفیت برگزار کنند و مشخص نیست که ظرفیت‌های باقی مانده چه خواهد شد!

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.