کد خبر : 571
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 7:37

حضور در نمایشگاه های بین المللی از ابزارهای توسعه صادرات

حضور در نمایشگاه های بین المللی از ابزارهای توسعه صادرات

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است اما سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در این زمینه مناسب نبوده است.

اقتصاد پرس: حمیدرضا نبی زاده گفت: خوشبختانه درحال حاضر بخشی از فشارهای خارجی و تحریم ها رفع شده و امیدوارم در بخش تجارت خارجی شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجارت خارجی به عنوان موتور اقتصاد عمل می کند، اظهار کرد: بسیاری از صنایع و تولیدات داخلی قابلیت رقابت در بازار را دارند و به مین دلیل باید به دنبال ارتقای این بخش باشیم تا بتوانیم در عرصه جهانی موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اثرات روانی رفع تحریم ها، مثبت بوده، یادآورشد: شرکت های خارجی، رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند این درحالیست که بعداز پسابرجام نیز رشد در حوزه تجارت خارجی صورت گرفته اما هنوز دراین زمینه کمبودهایی احساس می شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است، افزود: متاسفانه سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در زمینه تشویق و تسهیل خدمات به عنوان مشوق های صادراتی مناسب نبوده است.

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.