کد خبر : 13278
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 17:58

ادعای کیهان: ۶ میلیارد دلار نه، ۱۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده در اختیار ایران قرار دارد!

ادعای کیهان: ۶ میلیارد دلار نه، ۱۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده در اختیار ایران قرار دارد!

روزنامه کیهان نوشت: با توجه به اظهارات مسئولان بانک مرکزی ایران و قطر و همچنین واکنش مسئولان وزارت خارجه آمریکا، علاوه‌بر آزاد‌‌سازی شش میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی، هم‌اکنون ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در عراق نیز در دسترس ایران قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه کیهان مدعی شده نه‌تنها ۶میلیارد دلار آزاد شده بلکه ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در عراق هم در دسترس ایران قرار گرفته است.

در روزهای گذشته ادعایی از سوی یک رسانه آمریکایی درباره دسترسی ایران به منابع ارزی آزادشده از کره جنوبی که هم اکنون در بانک‌های قطری وجود دارد منتشر گردید. این ادعا از سوی دلالان ارزی مورد توجه و سوءاستفاده قرار گرفت، اما با واکنش مسئولان وزارت خارجه آمریکا و همچنین اظهارات رؤسای بانک مرکزی ایران و قطر که روز گذشته در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول در مراکش مطرح گردید، خیلی زود خبر‌‌سازی روزنامه آمریکایی نقش بر آب شد.

کیهان مدعی شده است: با توجه به اظهارات مسئولان بانک مرکزی ایران و قطر و همچنین واکنش مسئولان وزارت خارجه آمریکا، علاوه‌بر آزاد‌‌سازی شش میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی، هم‌اکنون ۱۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در عراق نیز در دسترس ایران قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.