کد خبر : 12728
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 8:56

ادعای همشهری: جنگ در غزه ادامه پیدا کند یا نکند دست بانک مرکزی پر است و بازار دلار به آرامش می‌رسد

ادعای همشهری: جنگ در غزه ادامه پیدا کند یا نکند دست بانک مرکزی پر است و بازار دلار به آرامش می‌رسد

روزنامه همشهری نوشت: فارغ از آتیه ناآرامی‌های فلسطین و جدا از اینکه روند نزولی آغاز شده در بازار ارز تا محدوده تثبیت ادامه پیدا کند یا نه، پر بودن دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به‌ویژه با آزادسازی منابع ارزی کشور در بانک‌های اروپایی، یک وزنه اثرگذار در تعیین سرنوشت بازار ارز محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه همشهری تاکید کرده فارغ از آینده ناآرامی‌ها در فلسطین، دست بانک مرکزی پر است و بازار ارز به ثبات می‌رسد.

در قرن بیست و یکم به‌واسطه تلاقی منافع سیاسی و اقتصادی کشورها، هرگونه ناآرامی یا بحران در هر گوشه از جهان می‌تواند بر اقتصاد و سیاست بسیاری از کشورها اثرگذار باشد. در جریان طوفان‌الاقصی نیز، در ابتدای امر بازارهای مختلف دچار واکنش شدند؛ اما در ادامه، روند واقعی بازارها با مشخص شدن ابعاد واقعه و راستی‌آزمایی سناریوها پیگیری شد. در ایران نیز، از روز نخست حمله حماس به رژیم صهیونیستی، بازار ارز ملتهب شد؛ چراکه برخی نسبت به پیامد‌های اقتصادی این درگیری در بازار ایران بدگمان بودند و برخی به‌واسطه سودجویی در این بدگمانی‌ها دمیدند.

این روزنامه تاکید کرده است: فارغ از آتیه ناآرامی‌های فلسطین و جدا از اینکه روند نزولی آغاز شده در بازار ارز تا محدوده تثبیت ادامه پیدا کند یا نه، پر بودن دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به‌ویژه با آزادسازی منابع ارزی کشور در بانک‌های اروپایی، یک وزنه اثرگذار در تعیین سرنوشت بازار ارز محسوب می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.