کد خبر : 11473
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 20:16

باران پاییزی و باد شدید در تهران

باران پاییزی و باد شدید در تهران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تمدید هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید و بارش باران پایتخت را فرا می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حامد یزدی مهر اظهار کرد: مردم تا ظهر پنجشنبه ۱۳ مهر ماه ضمن رعایت جوانب احتیاط از حریم رودخانه‌ها دور شوند و کنار مسیل‌های استان اتراق نکنند.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور در بخش‌هایی از استان به ویژه ارتفاعات شمال شرقی بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید، کاهش نسبی دما پیش بینی شده است، افزود: در این وضعیت احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب وجود دارد لذا از شهروندان درخواست می‌شود از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی در مدت یادشده نیز هشدار داد و اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابرها و ساختمان‌های بلند مستقر نشوند.

وی همچنین بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تاکید کرد و ادامه داد: ابلاغیه هشدار برای دستگاه‌های عضو ستاد بحران ارسال شده است.

یزدی مهر با اشاره به احتمال لغزندگی جاده‌هایی کوهستانی، وقوع مه، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از سفرهایی که نیاز به تردد در جاده‌های کوهستانی دارد، خودداری کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران نیز با اشاره به صدور هشدار زرد از سوی هواشناسی و ستاد بحران گفت: از عصر امروز تا پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی تهران به ویژه ارتفاعات، افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

بشیری تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌شود ضمن احتیاط در عبور و مرور، از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کرده و در نواحی مرتفع مستقر نشوند.

یه گفته وی، شهروندان ضمن اطمینان از استحکام سازه های موقت، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کافی را داشته باشند.

بشیری همچنین بر ضرورت حفظ آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان تاکید کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.