کد خبر : 18677
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 17:31

ادعای روزنامه حامی دولت؛ تورم تا پایان سال ۳۰ درصد می‌شود!

ادعای روزنامه حامی دولت؛ تورم تا پایان سال ۳۰ درصد می‌شود!

روزنامه همشهری نوشت: داده‌های تازه مرکز آمار این احتمال را تقویت می‌کند که نرخ تورم در پایان امسال به کانال ۳۰درصد وارد شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه همشهری پیش‌بینی‌ کرده که تورم تا پایان سال به کانال ۳۰درصد وارد شود!

مرکز آمار ایران ۴گزارش از وضعیت هزینه تولید در بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و برق را منتشر کرد. این گزارش‌ها آینده نرخ تورم مصرفی را به تصویر می‌کشد و به دولتمردان کمک خواهد کرد تا سیاست کنترل تورم را با قدرت، بیشتر از گذشته ادامه دهند. داده‌های تازه مرکز آمار این احتمال را تقویت می‌کند که نرخ تورم در پایان امسال به کانال ۳۰درصد وارد شود. نکته بسیار مهم این است که نرخ تورم سالانه بخش تولید به پایین‌ترین میزان ممکن از سال۱۳۹۷ در فصل بهار امسال رسیده و در تابستان اندکی رشد کرده و به ۲۹٫۲درصد رسیده است. استمرار حرکت نرخ تورم صنعت در فصل‌های آینده می‌تواند پیام‌آور رشد منطقی قیمت کالاهای صنعتی باشد و به سیاست‌گذاران کمک خواهد کرد تا آرامش در بازار کالایی را همچنان حفظ کنند.

این روزنامه افزوده است: براساس اعلام مرکز آمار هزینه تولید در بخش صنعت در تابستان امسال نسبت به فصل قبل ۷٫۱درصد، نسبت به تابستان سال گذشته ۳۷٫۶درصد و در بازه زمانی یک‌ساله منتهی به تابستان امسال هم فقط ۲۹٫۲درصد برآورد شده است. این در شرایطی است که براساس داده‌های رسمی، هزینه تولید نسبت به شاخص تورم کل کشور رشد پایین‌تری را ثبت کرده است. نرخ تورم فصلی بخش صنعت در تابستان امسال ۲٫۲درصد نسبت به فصل بهار پایین‌تر آمده، هرچند تورم نقطه به نقطه تولید صنعتی در این مدت نسبت به فصل تابستان سال گذشته ۱۲واحد درصد بیشتر شده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.