کد خبر : 11397
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 12:01

احتمال وقوع سیلاب در این استان ها

احتمال وقوع سیلاب در این استان ها
سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب به دلیل بارش شدید باران طی فردا در مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: به علت افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران طی امروز تا فردا (چهارشنبه تا پنجشنبه) در دریای خزر منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی و منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر شمال وجود دارد.

همچنین همزمان از پنجشنبه تا شنبه آینده ارتفاع امواج در خلیج فارس هم تا ۳ متر افزایش خواهد داشت و در هشدار نارنجی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، نسبت به اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد کشتی‌های تجاری هشدار داده است.

امروز (چهارشنبه) همچنین بارش باران در گیلان، اردبیل و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت. اما فردا (پنجشنبه) شدت بارش‌ها در مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان افزایش خواهد داشت.

با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ از ارتفاعات از هموطنان خواستاریم از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.