کد خبر : 1787
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 9:10

آینده بورس به چه سمتی پیش‌خواهد رفت؟

آینده بورس به چه سمتی پیش‌خواهد رفت؟

اقتصاد پرس؛ روز شنبه بیستم خرداد در شرایطی که بسیاری از نماد‌های بازار با ریزش شدید مواجه شده بود، شاخص بورس تهران ۷۳ هزار و ۳۷۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۶ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس نیز با ریزش ۹۰۲ واحدی

اقتصاد پرس؛ روز شنبه بیستم خرداد در شرایطی که بسیاری از نماد‌های بازار با ریزش شدید مواجه شده بود، شاخص بورس تهران ۷۳ هزار و ۳۷۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۶۶ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس نیز با ریزش ۹۰۲ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۶۰ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز با افت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۵۸۴ واحد رسید

افت شاخص‌ها در بازار بورس در ادامه هفته نیز در مقیاسی کمتر ادامه داشت. به‌گونه‌ای که روز یک‌شنبه (۲۱ خرداد) نیز شاخص بورس ۶۸۴۹ واحد افت کرد. همچنین شاخص هم وزن با کاهش ۲۱۷۷ واحد به رقم ۷۴۸ هزار و ۶۳۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۸ میلیون و ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس امروز، سه‌شنبه (۲۳ خرداد) نیز با ۹۷۵۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افزایشی ۶۶۶ واحدی در رقم ۷۳۰ هزار و ۴۱۲ واحد ایستاد. در این بازار ۵۳۲ هزار معامله به ارزش ۶۳ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال انجام شد. ۵۹ درصد نماد‌های بورسی مثبت بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با ۱۰۷ واحد افزایش در رقم ۲۷ هزار و ۶۲۶ واحد ایستاد.

با وجود این فرازونشیب‌ها تا اواسط هفته، حالا مساله مهم این است که آینده بازار بورس به چه سمتی پیش خواهد رفت؟ در چند روز تحلیل‌گران بورس، پیش‌بینی‌های خاص خود را از علل، پیامد‌ها و حتی چشم‌انداز آینده بازار بورس، ارائه کرده‌اند.

فراتر از تحلیل‌کارشناسی، مهم برای فرارو این است که فعالان عمومی حاضر در بازار بورس چه نگاهی به چشم‌انداز آتی بورس دارند؟ به همین منظور، فرارو در دومین نگرخواهی خود، جویای دیدگاه افراد درگیر با این موضوع است. هدف این است که مخاطبان نگرش خود به آینده بازار بورس را با توجه به تجربیات‌شان با ما در میان بگذارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.