کد خبر : 11180
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 17:05

مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی:

آقای رئیسی! با بگیر و ببند اقتصاد درست نمی‌شود، فساد را زیاد می‌کنید!

آقای رئیسی! با بگیر و ببند اقتصاد درست نمی‌شود، فساد را زیاد می‌کنید!

مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مشکل اصلی تورم در عدم کنترل نقدینگی است گفت: با شعار تورم مهار نمی‌شود، دولت باید نقدینگی را کنترل کند. از نظر من مهم‌ترین عامل تورم در شرایط فعلی در اقتصاد ایران نقدینگی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه تورم با شعار کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: دولت باید نقدینگی را کنترل کند.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی مهدی پازوکی را می‌خوانید:

با شعار تورم مهار نمی‌شود، دولت باید نقدینگی را کنترل کند. از نظر من مهم‌ترین عامل تورم در شرایط فعلی در اقتصاد ایران نقدینگی است.
دولت اگر بتواند رشد نقدینگی را مهار کند می‌تواند بگوید تورم را کنترل کرده است. متاسفانه دولت شعار می‌دهد و می خواهد با شعارهایی که داده معجزه رخ بدهد!
در حال حاضر ایران یکی از بالاترین نرخ‌های تورم در دنیا را دارد که منشاء آن سیاسی است. اخیرا رئیس دفتر سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، باید با برخوردهای امنیتی تورم را کنترل کنیم. این حرف خنده‌دار است!
فکر می کنم متاسفانه رئیس دفتر سازمان برنامه و بودجه را یک جوانی گذاشته اند که آشنایی با علم اقتصاد ندارد. به جای اینکه با مسئله تورم برخورد علمی داشته باشند، بیشتر بر دستوری و تفکر دیدگاه چپ تاکید می کنند.
ریشه تورم در اقتصاد ایران حجم بالای نقدینگی است. اگر نقدینگی کنترل نشود این اسب سرکش، می‌تواند جامعه و زندگی مردم را دچار مشکل کند.
اقتصاد به گونه ایی شده که خانه‌دار شدن برای مردم تبدیل به سراب شده است. بنابراین، باید بدانیم تورم را با برخورد علمی می‌شود کنترل کرد‌.
دولت زمانی در اقتصاد ایران می‌تواند بگوید تورم را کنترل کردیم که انضباط پولی و مالی را در اقتصاد بوجود بیاورد. آن هم انضباط پولی که به وسیله سیاست‌های که بانک مرکزی پیاده می کند.
متاسفانه مدیران سازمان برنامه و بودجه درباره کنترل تورم اظهاراتی را بیان می‌کنند که کشوری مثل افغانستان هم این دید را ندارند. با بگیر و ببند، اقتصاد درست نمی‌شود بلکه با بگیر و ببند فساد افزایش می‌یابد.

/جماران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.