کد خبر : 2458
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 15:48

آشتی کمیسیون بورس آمریکا با بیت کوین

آشتی کمیسیون بورس آمریکا با بیت کوین

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده درخواست بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان، برای راه‌اندازی یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین را پذیرفته است. این رگولاتور یک روز قبل از آن، برنامه مشابه دیگری را برای شرکت بیت‌وایز (Bitwise) پذیرفته بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ این کمیسیون همچنین اعلام کرده که در حال بررسی برنامه‌ ETF شرکت‌های مختلف از جمله ویزدام‌تری (WisdomTree)، ون‌اک (VanEck) و اینوسکو گلکسی (Invesco Galaxy) نیز است.

پذیرش از سوی SEC، نشان‌دهنده آغاز فرآیند بررسی رسمی برای پیشنهاد ETF بیت کوین بلک‌راک است. اگرچه این اقدام تنها یک گام اولیه در یک سفر طولانی‌مدت قانونی است، اما نشان‌دهنده آمادگی SEC برای بررسی ایده ETF اسپات بیت کوین و ارزیابی اثرات بالقوه آن در بازار است.

همان‌طور که می‌دانید، ETFها صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که معمولاً از شاخص‌های خاصی پیروی می‌کنند و معمولاً در بورس معامله می‌شوند. در حوزه ارزهای دیجیتال نیز، صندوقی که ارزش یک یا چند توکن دیجیتال را ردیابی می‌کند، به عنوان ETF ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

ورود بلک‌راک به رقابت ETF بیت کوین به دلیل جایگاهش در صنعت مالی قابل‌توجه است. از طرفی، رقابت بین چند شرکت‌ مالی بزرگ برای راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیت ‌کوین در ایالات متحده، از نظر بسیاری یک پیشرفت مثبت برای صنعت کریپتو تلقی می‌شود. با ثبت پرونده‌های متعدد، شانس موفقیت این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و این فرصت برای کمیسیون SEC هم فراهم می‌شود تا استراتژی‌ها و نگرانی‌های مختلف را ارزیابی کند.

لازم به ذکر است که اگرچه SEC هنوز ETF اسپات بیت کوین را در ایالات متحده تایید نکرده، اما این محصول مالی در حال حاضر در کانادا در دسترس است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.