کد خبر : 5453
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 14:06

معاون توسعه منابع آموزش و پرورش خبرداد:

نتایج آزمون استخدامی آموزگاری در این هفته اعلام می شود

نتایج آزمون استخدامی آموزگاری در این هفته اعلام می شود
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در این هفته خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ صادق ستاری فرد امروز درباره آزمون‌ استخدامی دبیری اظهارکرد: ۲۲ هزار نفر دبیر و هنرآموز براساس این آزمون به آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

وی افزود: دستورالعمل فرآیند ارزیابی و مصاحبه برای استان‌ها ارسال شده و از هفته آینده هم ساز و کار و فرآیند مصاحبه و گزینش و ارزیابی تکمیلی در استان‌ها آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری گفت: نتایج نهایی داوطلبان استخدام آموزگاری در این هفته اعلام می‌شود.

آزمون استخدام آموزگار ۸ اردیبهشت امسال با رقابت ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر برگزار شد و پذیرفته‌شدگان مراحل مصاحبه و گزینش را هم طی کردند.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار است ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

جبران کمبود معلم برای مهر

ستاری‌فرد درباره چگونگی جبران کمبود معلم برای مهر و آغاز سال تحصیلی یادآورشد: با جذب و به‌کارگیری داوطلبان در ۲ آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری که برگزار شد و همچنین با خروجی نیروی انسانی از دانشگاه فرهنگیان بخشی از کمبود نیرو در مهر را جبران می‌کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به مصوبه سران قوا درخصوص امکان بکارگیری بازنشستگان و استفاده از ظرفیت حق‌التدریس شاغلان سعی می‌کنیم که کسری نیروی انسانی را جبران کنیم.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.