کد خبر : 2287
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 12:17

آخرین قیمت انواع خودرو امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲

آخرین قیمت انواع خودرو امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲

بازار خودرو همچنان در دام رکود و روند نزولی اسیر است و تا به این لحظه هنوز عاملی یافت نشده است که بتواند به این بازار رونق ببخشد. برخی از کارشناسان معتقدند اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند بازار خودرو را از وضعیت فعلی جدا کند، تغییر قیمت چشم‌گیر دلار است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مطابق با قیمت‌های اعلامی وبسایت کارنامه تا این لحظه، پس از اعلام قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت در ۱۸ تیر ۱۴۰۲ طی اتفاقی عجیب روند نزولی قیمت در بازار خودروهای داخلی شدت گرفت و به جز چند خودرو تمام خودروهای داخلی بازار از رکود خارج شدند و روند کاهشی را در پیش گرفتند، اما قیمت خودروهای مونتاژی با قدرت ثبات خود را حفظ کردند و تنها چند خودرو بر خلاف جریان بازار روند کاهشی را در پیش گرفت.

قیمت خودروهای داخلی

امروز محصولات ایران خودرو در تمام کلاس‌ها شامل کاهش قیمت شدند، اما کلاس هاچ‌بک در بین تمام محصولات ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

پژو ۲۰۷i اتوماتیک، با ۸۴ میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه قیمتی ۷۳۲ میلیون تومان ایستاد تا رکوددار بیشترین کاهش قیمت باشد. این کاهش قیمت برای پژو ۲۰۷ اتفاق عجیبی نیست، چراکه این محصول به دلیل محبوبیت و فروش بالا هر روز نوسان قیمت زیادی را تجربه می‌کند.

پژو پارس LX TU۵، محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین سدان ایران خودرو با ۶ میلیون تومان کاهش قیمت در پله‌ قیمتی ۶۱۵ میلیون تومان متوقف شد.

اقتصاد پرس

تارا اتوماتیک، لوکس‌ترین سدان اتوماتیک ایران‌ خودرو با ۶ میلیون تومان کاهش قیمت به قیمت نهایی ۷۳۲ میلیون تومان رسید تا امروز هم خود را در فهرست خودروهای شامل نوسان بازار داخلی حفظ کند.

کوییک دنده‌ای S، تنها نماینده سایپا در بازار آزاد بود که امروز کاهش قیمت راتجربه کرد و با ۴ میلیون تومان کاهش قیمت، با قیمت نهایی۳۵۱ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی بعد از اعلام قیمت‌های مصوب توسط شورای رقابت به دلیل کاهش اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به ثباتی نسبی رسیدند. این ثبات تا جایی ادامه پیدا کرد که امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ تنها یک خودرو کاهش قیمت داشت.

اقتصاد پرس

جکj4، تنها محصولی بود که امروز کاهش قیمت را تجربه کرد تا بار دیگر ثابت کند که لقب اقتصادی‌ترین خودروی مونتاژی برازنده این خودرو است، جکj4، با کاهش قیمت ۲۰ میلیون تومانی به قیمت نهایی ۷۵۰ میلیون تومان رسید.

نکته جالب توجه در بازار مونتاژی‌ها ثابت ماندن محصولات اقتصادی دیگر مونتاژکاران در این بازار بود.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به اینکه چهارشنبه آخرین روز کاری بازار خودرو است و قیمت دلار نیز تغییر محسوس و چشم‌گیری نداشته است، نمی‌توان انتظار تغییر قیمت عجیبی را در بازار داشت، از منظر تاثیر اخبار صنعت خودرو بر بازار باید گفت که تاثیر قیمت‌های اعلامی شورای رقابت بر بازار خودرو در چهار روز اول هفته خود را نشان داده است. بنابراین احتمالاً قیمت خودرو تا آغاز هفته بعد تغییری نخواهد داشت و برای مشاهده هر گونه تغییری باید منتظر فرا رسیدن هفته آینده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.