کد خبر : 18875
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 18:57

وقوع آتش سوزی در بیش از ۱۳ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان

وقوع آتش سوزی در بیش از ۱۳ هکتار از عرصه های جنگلی گیلان
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع آتش سوزی در بیش از ۱۳ هکتار از عرصه های جنگلی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید مازیار رضوی با اشاره به وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان اظهار کرد: وزش باد گرم سبب آتش سوزی در ۱۳.۴ هکتار از جنگل‌های گیلان شده است.

رضوی با بیان اینکه ۵ هکتار از اراضی جنگل کاری شده و ۵ هکتار از اراضی خالی با پوشش گونه علفی مهاجم کف جنگل در منطقه لیشک سیاهکل دچار حریق شده است، گفت: ۵۰ درصد اراضی نهال کاری شده به صورت سطحی سوخته که قابلیت احیا دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳ هکتار نیز از اراضی جنگلی اسالم تالش به صورت سطحی دچار حریق شده که خاموش شده است، اضافه کرد: ۴ هزار متر از حریق بخش بلوکات رودبار نیز که دچار آتش سوزی شده بود با تلاش‌های صورت گرفته مهار شد.

آتش سوزی‌ها به صورت لکه‌ای و سطحی بوده است

رضوی با اشاره به اینکه این آتش سوزی‌ها به صورت لکه‌ای و سطحی بوده است، تصریح کرد: با توجه به تداوم وزش باد گرم نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان به حال آماده باش در آمده تا در هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

وی با تاکید به اینکه مردم از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی به ویژه هنگام وزش باد خود داری کنند، ادامه داد: در صورت مشاهده و یا اطلاع از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ ندای امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

منبع: مهر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.