کد خبر : 2207
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 19:59

همه‌چیز درباره قیمت جدید خودرو‌های مونتاژی

همه‌چیز درباره قیمت جدید خودرو‌های مونتاژی

قیمت خودرو‌های مونتاژی نسبت به فهرست قبلی شورای بین هفت تا ۳۶ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت جدید خودرو‌های مونتاژی اعلام شد و حالا مدیران‌خودرو، کرمان‌موتور، بهمن‌موتور و سایر مونتاژکاران اجازه دارند محصولاتشان را بین هفت تا ۳۶ درصد گران‌تر از چیزی که شورای رقابت اصرار داشت، بفروشند. در فهرست جدید محصولات مونتاژی فیدلیتی پنج‌نفره بیشترین افزایش قیمت را داشته و از این به‌بعد بهمن‌موتور آن را ۹۹۱ میلیون یعنی ۲۶۳ میلیون تومان بیشتر از چیزی که شورای رقابت در اردیبهشت تعیین کرده بود، می‌فروشد. X22 دنده‌ای با قیمت ۶۱۳ میلیون کماکان ارزان‌ترین خودرو مونتاژی است و آن طرف تیگو ۸ پرو مکس را که قیمتش در کارخانه از مرز دو میلیارد عبور کرده، باید گران‌ترین محصول مونتاژکاران در فهرست جدید شورای رقابت بدانیم.

بیشترین افزایش قیمت؛ فیدلیتی پنج‌نفره

قیمت فیدلیتی پنج‌نفره در فهرست جدید شورای رقابت به ۹۹۱ میلیون تومان رسیده است. فیدلیتی پنج‌نفره در فهرست قبلی محصولات مونتاژی ۷۲۸ میلیون قیمت داشت و حالا قیمت آن معادل ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است. از این جهت بعد از فیدلیتی پنج‌نفره، دیگنیتی پرایم و جک S3 بیشترین افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

قیمت دیگنیتی پرایم با افزایش ۳۰ درصدی (۲۶۰ میلیون تومان) از ۸۴۳ میلیون به یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون رسیده و حالا دیگنیتی پرایم به‌جمع مونتاژی‌های میلیاردی پیوسته است. قیمت جک S3 هم از ۶۳۲ میلیون به ۸۰۴ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد تا شاهد رشد ۲۷ درصدی قیمت جک S3 در کارخانه باشیم.

تیگو ۸ پرو در طرف مقابل نسبت به فهرست قبلی شورای رقابت کمترین میزان رشد قیمت را به‌ثبت رسانده است. مدلی که از این به بعد با رشد قیمت هفت درصدی، در نمایندگی‌های فروش مدیران‌خودرو با قیمت یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون فروخته می‌شود. قیمت جک S5 و ام‌وی‌ام X55 Pro نیز به‌ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد بیشتر شده است.
ارزان‌ترین خودرو مونتاژی؛ X22 دنده‌ای

X22 دنده‌ای کماکان ارزان‌ترین خودرو مونتاژی است. قیمت X22 دنده‌ای در فهرست جدید اعلام شده از سوی شورای رقابت با رشد ۲۶ درصدی از ۴۸۴ به ۶۱۳ میلیون تومان رسیده است. بدنیست بدانید حالا ارزان‌ترین خودرو مونتاژی که X22 دنده‌ای است، نسبت به دنا پلاس اتوماتیک – گران‌ترین خودرو داخلی در کارخانه- ۶۸ میلیون گران‌تر فروخته می‌شود.

جک J4 و ام‌وی‌ام X22 پرو هم به‌ترتیب بعد از X22 دنده‌ای ارزان‌ترین خودرو‌های مونتاژی هستند. تا الان شورای رقابت برای جک J4 رقمی نزدیک ۵۵۲ را درنظر داشت، اما از الان به‌بعد کرمان‌موتور اجازه دارد بابت فروش جک J4 حدود ۶۸۵ میلیون تومان دریافت کند. قیمت X22 پرو هم به ۷۷۲ میلیون تومان رسیده است.
گران‌ترین خودرو مونتاژی؛ تیگو ۸ پرو مکس

تیگو ۸ پرو مکس را باید گران‌ترین خودرو مونتاژی فعلی بدانیم. تنها محصولی که قیمت آن در کارخانه از مرز دو میلیارد عبور کرده و در نمایندگی‌های فروش مدیران‌خودرو معادل دو میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان فروخته می‌شود. محصولی که یکی از غایبان فهرست قبلی شورای رقابت بود و بعد از آن باید سوبا M4 و تیگو ۸ پرو را گرانقیمت‌ترین خودرو‌های مونتاژی معرفی کنیم.

سوبا M4 که یک مینی‌ون هفت‌نفره است از این بعد توسط فرداموتورز یک میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان فروخته می‌شود و قیمت تیگو ۸ پرو با افزایش هفت درصدی به یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون میلیون تومان رسیده است.

اقتصاد پرس

اقتصاد پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.