کد خبر : 9133
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 14:54

پیشنهاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

پذیرش یارانه به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی

پذیرش یارانه به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از سنگ اندازی بانک‌ها در تامین تسهیلات خرد انتقاد کرد و گفت: علاوه بر کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد، موضوع ضامن نیز یکی دیگر از موانعی است که در این مسیر ایجاد شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اصغر سلیمی درباره کارشکنی‌ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خُرد، گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تورم و گرانی مسکن، خودرو و … پرداخت وام‌‎های خُرد از ضرورت‌ها است زیرا در حال حاضر مردم توانایی مالی کافی برای پیشبرد امور خود را ندارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی از سنگ اندازی بانک‌ها در تامین تسهیلات خرد انتقاد کرد و ادامه داد: علاوه بر کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد، موضوع ضامن نیز یکی دیگر از موانعی است که در این مسیر ایجاد شده است؛ رئیس بانک مرکزی اعلام می‌کند که برای دریافت وام‌های خرد داشتن یک ضامن کافی است اما شعب بانکی مطرح می‌کنند که به بیش از یک ضامن نیاز است.

 درخواست دو ضامن و ایجاد مشکلات برای مردم

وی اضافه کرد: در حال حاضر و با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان قراردادی یا پیمانی هستند یا سقف ضمانت آن‌ها پر شده، درخواست دو ضامن برای پرداخت تسهیلات خرد مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید با توجه به شرایط موجود، بانک‌ها را ملزم کند که تسهیلات خرد را به راحتی در اختیار مردم قرار دهد، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه مردم در دریافت وام‌های خرد با مشکل روبه رو هستند، کارآفرینان و کشاورزان نیز در این زمینه با موانعی روبه رو هستند این در حالی است که ما در سال مهار تورم و رشد تولید به سر می بریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: روندی که بانک‌ها در پذیرش ضامن در پیش گرفته‌اند علاوه‌بر اینکه مشکلی از مردم را رفع نمی کند بلکه آن‌ها را به شدت سرخورده کرده لذا ضروری است بانک مرکزی و دولت تدبیری به خرج دهند به طور مثال یارانه مردم تضمین پرداخت اقساط تسهیلات آن‌ها شود.

منبع: خانه ملت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.