کد خبر : 17603
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 12:50

یارانه آب مالکان بیش از یک واحد مسکونی حذف شد

یارانه آب مالکان بیش از یک واحد مسکونی حذف شد
طرحی جدید در راستای کاهش تنش آبی در مجموعه وزارت نیرو مطرح شده که بر اساس آن یارانه آب مالکان بیش از یک واحد مسکونی حذف می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حذف یارانه آب و برق مشترکان پرمصرف در سالهای اخیر بسیار مورد طرح و بررسی قرار گرفته و بر اساس قوانین بودجه سنواتی و مصوبات هیئت وزیران، تعرفه‌های پلکانی به‌گونه‌ای اصلاح شده که مشترکان بسیار پرمصرف، هزینه تمام شده آب و برق را بپردازند و یارانه مشترکان پرمصرف نیز نسبت به گذشته کاهش یابد.

اما اخیرا طرحی جدید در راستای کاهش تنش آبی در مجموعه وزارت نیرو مطرح شده که بر اساس آن یارانه آب مالکان بیش از یک واحد مسکونی حذف می‌شود.

اگرچه پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد این طرح هنوز به مرحله تصویب نرسیده و در مرحله تدوین است و جزئیات آن نهایی نشده، اما تصویب و اجرایی شدن آن در آینده‌ای نزدیک، در دستور کار قرار گرفته است.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص گفت: عملیاتی‌کردن مصوبات کارگروه‌های استانی سازگاری با کم‌آبی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۲ به منظور تخصیص آب فرآیندی صنایع، الزام مجتمع‌های بزرگ به بازچرخانی آب خاکستری و آب باران، اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در چارچوب مدیریت بهینه مصرف آب و حذف یارانه آب برای مالکانِ با بیش از یک واحد مسکونی از مهم‌ترین راهکارهای رفع چالش‌های صنعت آب و فاضلاب است.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.