کد خبر : 19580
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 21:08

خروج مرغ از این استان کشور ممنوع شد

خروج مرغ از این استان کشور ممنوع شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: از دیشب برای کنترل قیمت و عدم جلوگیری از کمبود، خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ علی نوری ظهر امروز در هفدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: نظارت بر بازار به ویژه در توزیع کالاهای اساسی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هر ساله با شروع ماه رمضان با افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه هستیم که این موضوع فشار مضاعف به مردم وارد می‌کند.

نوری با تاکید برنظارت جدی بر بازار، عنوان کرد: نقطه اشتراکی در کشور در زمینه مشکلات مربوط به بازار وجود دارد و آن هم عدم بازرسی و نظارت هدفمند است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: اگر بازرسی و نظارت هدفمند انجام شود قطعا قیمت‌ها کنترل شده و رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر درخواست مرغداران برای افزایش قیمت مرغ، گفت: اینکه به واسطه خروج مرغ از استان قیمت این کالا افزایش پیدا کند قابل قبول نیست.

خروج مرغ از استان قانونی نیست

نوری اضافه کرد: خروج مرغ از استان قانونی نیست و با تولیدکنندگانی که اقدام به این کار کنند باید برخورد قاطع صورت بگیرد.

وی گفت: کسب رتبه نخست در جذب اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان در بین کل استان‌ها، مصداق واقعی این نگاه ویژه است.

پیمان اسکندری رئیس جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه معمولا تقاضا برای مرغ در روزهای پایان ماه افزایش می‌یابد با کمبود و در نتیجه افزایش قیمت مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بالابودن قیمت مرغ در بازار عرضه سایر استان‌ها نسبت به کردستان موجب شده تولیدکنندگان نسبت به خروج مرغ از استان و عرضه آن در دیگر استان‌ها اقدام ‌کنند که از شب گذشته خروج مرغ از استان ممنوع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.