کد خبر : 8287
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 22:57

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال آینده

برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم در سال آینده
وزیر آموزش و پرورش از استخدام 75 هزار معلم جدید در سال‌جاری خبر داد و گفت: سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار می‌شود و شناسایی استعدادهای معلمی را از دبیرستان‌ها آغاز می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در همایش مدیران مدارس کشور اظهار کرد: امروز در کنار راهبردی‌ترین مدیران کشور هستیم؛ مدیران مدرسه‌ها از آن جهت راهبردی‌ترین مدیران هستند که در سند تحول بنیادین، مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت، در رشد و تعالی کشور معرفی شده است.

وی افزود: هر مدرسه مانند یک ایران بزرگ است و نگهدارنده و پرورش دهنده گران‌بهاترین سرمایه‌‌ کشور یعنی فرزندان ما هستند و امروز اقتدار کشور در مدرسه‌ها رقم می‌خورد.

صحرایی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، اقدامات راهبردی را در این وزارت خانه بر شمرد و گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان پس از گذشت ده سال به عنوان نمونه‌ای از حرکت در مسیر بهره‌وری و اجرای چندین طرح با نام شهدا همچون طرح شهید سلیمانی که در آن ۲ هزار و صد فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای برای مدارس مناطق محروم ساخته‌ شد، طرح شهید عجمیان که در آن ۲۰ هزار مدرسه شاداب سازی و آماده پذیرش دانش‌آموزان در مناطق محروم برای سال تحصیلی جدید شد، طرح شهید محمودوند که با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اجرا شد و بیش از ۲۴۰ هزار بازمانده شناسایی و ۷۰ هزار نفر آنان به مدرسه بازگشتند و همچنین طرح شهید همت با هدف آموزش مستمر معلمان ابتدایی مدارس دولتی اجرا شد.

جایگزینی هزار مدرسه کانکسی با مدرسه نوساز

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این دولت طرح جمع آوری هزار مدارس کانکسی و جایگزینی با مدارس نوساز با کیفیت در مناطق مرزی، روستایی و عشایری اجرا شد که امسال فقط در استان سیستان و بلوچستان حدود ۵۰ درصد مدارس کانکسی با مدارس با کیفیت جایگزین شد.

صحرایی با اشاره به پویش همه حاضر با مشارکت دیگر نهادها بیان کرد: ۳۰۰ هزار بسته‌ لوازم التحریر برای کودکان مناطق محروم ارسال شد و هزار مدرسه با کمک بنیاد برکت ساخته و هزار مدرسه نیز بازسازی شده است.

وی افزود: تحصیل برای دانش‌آموزان تیزهوش که بر اثر تنگنای مالی از تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان باز می‌ماندند با کمک دولت و شخص رئیس جمهور، رایگان شد و ۳ میلیون جلد کتاب برای دانش‌آموزان در مناطق محروم توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال و بیش از ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی در مقطع ابتدایی در مدارس مناطق محروم برپا شد.

صحرایی در باره سومین اقدام راهبردی وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه ضریب ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان در حال اجراست و به کمک مدیران مدراس امتحانات نهایی در سلامت برگزار شد.

جذب ۷۵ هزار معلم جدید

وزیر آموزش و پرورش، چهارمین اقدام راهبردی را جذب ۷۵ هزار معلم جدید در سال تحصیلی جاری، بیان کرد و گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین دستور کار ماست، از سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشتم و شناسایی استعدادهای معلمی را از دبیرستان‌ها آغاز خواهیم کرد.

وی تأسیس و فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک برای ساماندهی کودکستان‌ها، احیای باشگاه دانش‌پژوهان برای المپیادی‌ها و تهیه نگاشت‌های نهادی برای سند تحول بنیادین را از جمله اقدامات مهم این وزارتخانه دانست و افزود: امسال با شعار مدرسه قوی، ایران قوی میزبان بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور خواهیم بود.

صحرایی خاطر نشان کرد: با توجه به مأموریت ۱۴گانه ابلاغ شده به وزارت آموزش و پرورش، هفت پروژه ملی تعریف کرده‌ایم؛ پروژه ملی مهارت با هدف ترغیب حداقل نیمی از دانش‌آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها، پروژه ملی احیا و تقویت تربیت معلم و تراز شدن بازنشستگان آموزش و پرورش با دانشجومعلمان جذب شده در دانشگاه فرهنگیان و پروژه ملی ایمان، امید و خودباوری با عنوان طرح شهید صدرزاده که حرکت واقعی برای احیای امور تربیتی است، اجرا شد همچنین پروژه چهارم، پروژه ملی انسداد مبادی بی‌سوادی و پروژه ملی پنجم طرح ملی فضای آموزشی، معلم سوم است.

وزیر آموزش و پرورش، پروژه ششم را تهیه لایحه تقویت مدارس دولتی و پروژه هفتم را طرح ملی ارزشیابی و تضمین کیفیت اعلام کرد.

گفتی است در این نشست که به صورت حضوری با حضور مدیران مدارس استان تهران و برخط با حضور مدیران مدارس سراسر کشور در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد با فرمان رئیس جمهور از ۲۰۲۰ پروژه آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت بهره برداری شد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.