کد خبر : 8495
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 21:48

عدم توان پالایشگاه ها برای تولید گازوئیل

عدم توان پالایشگاه ها برای تولید گازوئیل
پالایشگاه‌های جهان نمی‌توانند به اندازه کافی گازوئیل تولید کنند و مشکل جدیدی را در کشورهای مختلف ایجاد کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از اکونومیک تایمز، آن گونه که مشخص است پالایشگاه‌های نفت بین المللی توان تولید گازوئیل به اندازه کافی ندارند و همین امر به یک بحران تورمی جدید در اقتصادهای جهان تبدیل شده و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دسترسی کافی به سوختی که صنایع و حمل و نقل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغذیه می‌کند، محدود کرده است.

درحالی‌که قیمت نفت روندی افزایشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته و در بورس لندن یک قدم تا ۹۵ دلار در هر بشکه فاصله دارد، این افزایش نسبت به بالا رفتن قیمت گازوئیل طی ماه‌های اخیر در جهان خیلی چشمگیر نیست.

در معاملات روزهای گذشته قیمت گازوئیل در بازار آمریکا به بالاترین میزان در این ماه طی سال‌های گذشته رسید. در فصل تابستان هم قیمت گازوئیل در اروپا ۶۰ درصد افزایش یافته و ممکن است این شرایط بسیار بدتر شود.

خطر تداوم کمبود عرضه گازوئیل

عربستان و روسیه تولید نفت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که کیفیت بهتری برای تولید گازوئیل دارد کاهش داده و در روز ۵ سپتامبر هر دو کشور اعلام کردند که به کاهش عرضه نفت خود به بازار جهانی تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهند داد. نکته حائز اهمیت آنکه در همین ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی به‌طور معمول شاهد افزایش تقاضای گازوئیل در بازار جهانی هستیم.

کرول بوسونی، دبیر بخش بازار نفت آژانس بین‌المللی انرژی، می‌گوید: ما با خطر تداوم کمبود عرضه گازوئیل به بازار مواجهیم، به خصوص اینکه در حال نزدیک شدن به فصل زمستان هستیم.

وی می‌گوید: پالایشگاه‌ها برای تداوم تولید خود با مشکل مواجه هستند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.