کد خبر : 10266
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 14:29

مخبر: کاهش قیمت دارو باید در دستور کار قرار گیرد

مخبر: کاهش قیمت دارو باید در دستور کار قرار گیرد
معاون اول رئیس جمهور تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری به کنترل هزینه ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد مخبر پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری های دارویی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه داران و نمایندگان شرکت های دارویی گفتگو کرد و از مهمترین دغدغه ها و نیازهای آنان مطلع شد. وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تامین دارو خاطرنشان ساخت: هم اکنون زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه های بین المللی موجود است و با هم افزایی فعالیت ها و رفع برخی از چالش ها می توان جهش قابل توجه ای در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.

تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار

مخبر تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقا تکنولوژی علاوه بر تامین داروهای حیاتی به کنترل هزینه ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.

گفتنی است نمایشگاه ایران فارما از ۵ تا ۷ مهر با هدف توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه دارویی برگزار شده است.

منبع: فارس

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.