کد خبر : 16239
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 - 20:26

کاهش ۳٫۲ درصدی قیمت برنج ایرانی در مهرماه

کاهش ۳٫۲ درصدی قیمت برنج ایرانی در مهرماه
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران از قیمت کالاهای خوراکی درمناطق شهری کشور، برنج خارجی و شیرینی خشک بیشترین افزایش قیمت و برنج ایرانی با منفی 3.2 درصد بیشترین کاهش قیمت را در مهر ١٤٠٢ تجربه کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور برای مهر ١۴٠٢ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

در گروه نان و غلات، اقلام برنج خارجی درجه یک با ۴,۶ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- بوده است.

اقتصاد پرس

در مهرماه ١۴٠٢ ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به‌شرح زیر است:

در این گروه، اقلام «برنج خارجی درجه یک» با ۴,۶ درصد و شیرینی خشک با ٢.٧ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٣.٢- می باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام “ماهی قزل آلا” با ٧,٨ درصد و ” گوشت گاو یا گوساله ” با ٣.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شیر خشک با ۵,٨ درصد ، تخم مرغ ماشینی با ٣.۶ درصد ، و کره پاستوریزه با ٣.٠ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن نباتی جامد با ٢.۵- درصد و روغن مایع با ٢.٢- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کشمش پلویی با ٣,۵ درصد و مغز گردو با ٣.٣ درصد همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به پرتقال با ٢٣.۴- درصد ،انار با ١۶.٨- درصد و هندوانه با ١٣.٩- درصد می‌­باشد.

اقتصاد پرس

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کدو سبز با ٧,۶ درصد ، قارچ با ۵.٧ درصد و گوجه فرنگی با ۴.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به خیار با ١٢.٩- درصد ، بادمجان با ۴.٠- درصد و سیب زمینی با ٢.٧- درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به چای خارجی بسته‌ای با ٢,٨ درصد ، سس مایونز و سس گوجه فرنگی با ٢.٢ درصد می‌­باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.