کد خبر : 16302
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 11:18

پیشنهاد اختصاص «بن الکترونیکی» به کارگران

پیشنهاد اختصاص «بن الکترونیکی» به کارگران
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اختصاص «بن الکترونیکی» به کارگران را پیشنهاد کرد و گفت: به جای پرداخت بن نقدی خواربار، به کارگران بن الکترونیکی مثل کالابرگ داده شود تا از طریق آن بتوانند مایحتاج و کالاهای اساسی خود را به قیمت سال قبل تهیه کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در حال حاضر ماهانه به مردم یارانه‌ پرداخت می‌شود ولی در طرح کالابرگ الکترونیکی امتیازی درنظر گرفته و شرطی برای خانوارها گذاشته شده است که اگر ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود را صرف خرید اقلام کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیشتر که همان یارانه تشویقی است، دریافت می کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: ما این پیشنهاد را داریم که برای مجموعه کارگران هم چنین امتیازی درنظر گرفته و بن الکترونیکی داده شود، به این نحو که به جای پرداخت بن خواربار نقدی به کارگران که با آن گوشت و مرغ و کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت روز بازار تامین می کنند، مثل کالابرگ «بن الکترونیکی» تعلق گیرد تا مایحتاج و کالاهای اساسی خود را به نرخ پارسال تهیه و خریداری کنند.

وی افزود: همچنین اعلام شود که اگر خانوارهای کارگری ۵۰ درصد مبلغ بن الکترونیکی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در کالابرگ اختصاص دهند، از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان بهره مند شوند.

به گفته ابوی با عملی شدن این پیشنهاد کمک بزرگی به هزینه‌های سبد معیشت کارگران می‌شود و آنها به قیمت سال گذشته روغن، برنج، مرغ و گوشت و دیگر مایحتاج مورد نیازشان را خریداری می کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.