کد خبر : 3838
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 8:30

چه کسانی می‌توانند ارز اربعین دریافت کنند؟+جزئیات و نحوه دریافت دینار

چه کسانی می‌توانند ارز اربعین دریافت کنند؟+جزئیات و نحوه دریافت دینار

برای دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و کد پیگیری را دریافت کنید.

اقتصاد پرس؛ روز گذشته فروش ارز اربعین به زائران آغاز شد و تا تاریخ ۱۴ شهریور ادامه خواهد داشت. فروش ارز (اسکناس) به زائرین اربعین حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر و با نرخ فروش اسکناس ETS (سامانه سنا) است و معادل تومانی آن حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. ارز اربعین تنها به زائران بالای ۱۸ سال تعلق می‌گیرد و فروش آن از ۲۸ مردادماه آغاز شده و تا ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، برای دریافت ارز اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و کد پیگیری را دریافت کنید. برای دریافت ارز حتما به کد پیگیری نیاز دارید و افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشند، امکان دریافت ارز اربعین را نخواهند داشت.

پس از دریافت کد پیگیری می‌توانید با همراه داشتن اصل کارت ملی و گذرنامه یا برگه تردد اربعین به بانک‌های عامل مراجعه کرده و ارز خود را دریافت کنید. منظور از بانک‌های عامل نیز شعب منتخب شش بانک ملی، تجارت، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک است.

سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی اعضای خانوار) و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر تمام افراد زائر خانواده می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام کنند.

درخواست فروش ارز برای افراد بالای ۱۸ سال با کنترل تطابق شماره ملی، شماره موبایل و کارت بانکی صورت می‌پذیرد و افراد ۵ تا ۱۸ سال نیز می‌توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.