کد خبر : 1510
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 3:17

چایکاران همچنان در انتظار تعیین نرخ خرید تضمینی

چایکاران همچنان در انتظار تعیین نرخ خرید تضمینی

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل آن به کارخانه ها، هنوز نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده است.

اقتصاد پرس: ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به قیمت خرید تضمینی برگ سبز اظهار داشت: با توجه به برداشت برگ سبز چای و تحویل به کارخانه ها، تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی شورای اقتصاد تعیین نشده و تنها فروش برگ سبز چای، براساس درجه یک و دو به کارخانه ها صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت هر کیلو برگ سبز درجه یک ۲ هزار و ۱۸۰ تومان و درجه دو هزار و ۲۰۰ تومان بوده، گفت: با توجه آنکه افزایش قیمت های فعلی جوابگوی هزینه دخل و خرج چایکاران نیست لذا لازم است حداقل ۳۰ الی ۳۵ درصد نرخ خرید تضمینی افزایش یابد تا تولید برای چایکار صرفه اقتصادی داشته باشد.
هوسمی ادامه داد: براساس آمارهای موجود در چند سال گذشته میزان چای خشک تولیدی کشور ۷۰ هزار تن بوده که به سبب کم توجهی به چایکار و مایوس شدن از تولید ۴۰ درصد باغات رها شدند و در نهایت تولید به ۲۰ هزار تن رسیده است.
رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به پیش بینی افزایش تولید بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارش های مناسب پیش بینی می شود که میزان تولید برگ سبز چای افزایش یابد.
منبع:  باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.