کد خبر : 15659
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 18:26

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۷ آبان ۱۴۰۲ / نوسان سکه امامی روی مرز ۳۰ میلیون تومان

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۷ آبان ۱۴۰۲ / نوسان سکه امامی روی مرز ۳۰ میلیون تومان

قیمت طلا و سکه امروز متعاقب افزایش قیمت دلار و انس جهانی در روند صعودی قرار گرفت. هر چه آتش جنگ حماس و اسرائیل تند‌تر می‌شود روند قیمت در بازارهای مالی افزایش می‌یابد. این رشد قیمت‌ها در روز جاری باعث شد سکه امامی و مثقال طلا با کانال قیمتی بالاتر فاصله کمی پیدا کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا و سکه با روند صعودی در تمام قطعات و وزن‌ها نخستین روز هفته را آغاز کرد. انس جهانی طلا و دلار به‌عنوان فاکتورهای اثر‌گذار بر بازار فلز زرد متعاقب شعله‌ورشدن آتش جنگ در منطقه رشد قیمت‌های قابل توجهی داشتند.

شب گذشته اسرائیل حملات سنگین هوایی و دریایی خود را به شمال غزه آغاز کرد. این موضوع روند قیمت در بازارهای جهانی و داخلی را صعودی کرد. پیش از این، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده بودند که افزایش تنش در منطقه مساوی با رشد التهاب در بازارهای جهانی و داخلی خواهد بود.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۰۶ دلار در حال معامله‌ است. از شب گذشته تا کنون طلای جهانی رشد ۱۴ دلاری داشته است.

افت تقاضا حباب سکه را کاهش داد

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال اقتصادی و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم رشد تقاضا در بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: ‌«روند رشد انس جهانی طلا متعاقب رخدادهای منطقه خاورمیانه شدت گرفته است. این در حالی است که در هفته گذشته افزایش قیمت دلار و نوسانات انس جهانی موجب شد تا حدودی قیمت انواع سکه و طلا رشد داشته باشد.»

وی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار در نیمه نخست هفته گذشته خاطرنشان کرد: «این موضوع به کاهش تقاضا در بازار طلا منجر شد اما افزایش بهای انس جهانی و نوسانات قیمت دلار موجب شد تا حدودی قیمت طلا و سکه رشد کند.»

این مقام صنفی سابق با اشاره به روزهای آرام بازار در هفته نخست آبان اظهار داشت: «اگر نوسانی هم بر بازار حاکم بود به دلیل تغییر نرخ ارز و بهای انس جهانی بوده است.»

وی به افت حباب در بازار طلا متعاقب کاهش تقاضا اشاره کرد و گفت: «با توجه به رخدادهای منطقه امکان پیش‌بینی برای هفته پیش رو برای بازار فلز زرد میسر نیست.»
سکه گرمی ۶ میلیونی شد

امروز شنبه ۶ آبان قیمت سکه امامی رشد ۴۵۱ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با افزایش ۳۱۷ هزار تومانی با قیمت ۲۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد. امروز نیم‌ و ربع سکه هر یک با رشد ۲۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به کانال ۶ میلیونی ورود کرد و در کف این کانال معامله شد.
روند منفی حباب سکه‌های سنگین

امروز قیمت طلا نیز افزایش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۲۱۶ هزار تومان رشد با رقم ۱۰ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۵۵ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۹۷ هزار تومان معامله شد.

در ششمین روز آبان حباب سکه در دو روند مثبت و منفی قرار گرفت. حباب سکه‌ امامی ۱۲۲ هزار تومان،‌ سکه بهار ۲۸۹ هزار تومان و نیم‌سکه ۴۲ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۱۰۴ و ۲۸ هزار تومان رشد داشتند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.