کد خبر : 3867
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 6:57

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / یک بام و سه هوا در بازار طلا!

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / یک بام و سه هوا در بازار طلا!

دیروز قیمت طلا و سکه هر سه روند افزایش، کاهش و خنثی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد سرگیجه قیمتی در این بازار متاثر از کاهش محدود قیمت دلار و افزایش قیمت طلای جهانی است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در واپسین‌ روزهای مرداد قیمت طلا و سکه روند متوازنی نداشت و قطعات سکه هر سه روند را داشتند. بعد از بازگشایی بازارهای جهانی قیمت انس افزایش پنج دلاری داشت و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۸۹۴ دلار معامله شد. قیمت دلار نیز متاثر از خبر آغاز سفر منابع بلوکه شده ایران از کره جنوبی به مقصد سوئیس، کاهش محدودی داشت. به نظر می‌رسد امروز قیمت طلا و سکه از فاکتورهای اثرگذار بر بازار تبعیت کرد و هر سه روند را پشت سر گذاشت.

قیمت سکه و حباب آن ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

فعالان بازار فلز زرد در پیش بودن اربعین را دلیل فاز کاهشی قیمت طلا و سکه می‌دانند. به اعتقاد آنها تقاضا به حداقل رسیده و این موضوع به رکود بازار فلز زرد دامن زده است.
تشدید کاهش قیمت در بازار طلا در آستانه اربعین

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات قیمت‌ در بازار فلز زرد گفت: «علاوه بر نوسانات کاهشی قیمت دلار،‌ کاهش قیمت اونس جهانی نیز به تشدید کاهش قیمت در بازار فلز زرد دامن زده است.»

وی به نوسانات افزایشی یک تا دو درصدی قیمت طلا و سکه اشاره کرد و گفت: «این مقدار افزایش منجر به ایجاد موج صعودی در بازار نمی‌شود. این در حالی است که انتظار داریم با توجه به اخبار توافق و آزادسازی دلار‌های بلوکه شده، آرامش بیشتری در بازار ارز و به تبع آن بازار طلا و سکه داشته باشیم.»

این مقام صنفی سابق در ادامه افزود: «در حال حاضر با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های محرم و صفر، سایه رکود و کاهش تقاضا بر بازار سکه و طلا سنگینی می‌کند. تقاضای سکه و طلا در دهه اول محرم و در آستانه اربعین کاهش می‌یابد و این کاهش تقاضا، به خصوص در مورد قیمت سکه محسوس‌تر است.»

پیش از این، این مقام صنفی سابق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الان وقت خرید طلا است گفته بود: «توصیه به مردم کار سختی است اما من اگر پول داشتم طلا می‌خریدم.» وی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه اگر کاهشی در بازار ارز باشد محدود و مختصر خواهد بود گفت: « بازار با نوسانات کمی همراه است و نباید انتظار کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه را داشته باشیم. بنابراین کسانی که قصد خرید دارند قیمت‌ها خوب است.»

سکه امامی از نیمه کانال ۲۷ میلیونی فاصله گرفت

دیروز ۳۰ مرداد قیمت سکه امامی تنها قطعه‌ای بود که افزایش نزدیک به ۵۰ تومانی داشت. این قطعه با رقم ۲۷ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه‌های نیم و ربع تغییر قیمتی نداشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مبادله شد.
حباب کاهشی قیمت سکه به غیر از امامی

دیروز قیمت طلا کاهش روز گذشته را جبران کرد. هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱۰۳ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومانی با قیمت دو میلیون و ۲۸۴ هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون  ۲۵۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه‌ امامی تنها قطعه‌ای بود که افزایش ۲۹ هزار تومانی داشت. سایر قطعات در روند کاهشی حباب قرار گرفتند. امروز حباب سکه بهار ۶۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۶ هزارتومان و سکه گرمی ۵۸ هزار تومان کاهش داشتند.

/تجارت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.