کد خبر : 19248
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 18:32

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / بازار طلا، یکدست کاهشی شد

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / بازار طلا، یکدست کاهشی شد

قیمت طلا و سکه امروز در تمام قطعات و وزن‌ها کاهش داشت. با توجه به تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی، این روند نزولی قیمت دلار بود که به بازار طلای داخلی خط داد. آیا افت قیمت در این بازار ادامه دارد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ امروز قیمت طلا و سکه با شیب نزولی آغاز به کار کرد. این در حالی بود که  انس جهانی طلا در تعطیلات پایانی هفته قرار دارد و با رقم ثابت ۱۹۸۰ دلاری معامله می‌شود.  قیمت دلار نیز امروز با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک شده و قیمت طلا و سکه نیز به دنبال روند نزولی دلار،  در فاز کاهشی قرار گرفته است.

در هفته‌های اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار نشان داده است. معامله‌گران، بازار فلز زرد را چشم انتظار روند‌های افزایشی برای قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند تا دلار در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار نگیرد قیمت طلا و سکه شانسی برای صعود ندارد. علاوه بر کاهش قیمت دلار، معامله‌گران بازار طلا نیز به جهت ریزش‌های مکرر قیمت در این بازار طی روزهای اخیر، ترجیح می‌دهند از رکب بازارساز در امان بمانند و فعلا دست به معامله نزنند.
کاهش دلار اثر انس جهانی را خنثی کرد

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به ثبات نسبی در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به کاهش قیمت دلار، افت محدودی در قیمت طلا و سکه شاهد بودیم و هیجانات کاذب از بازار خارج شده است.» وی در خصوص اثر افزایشی انس جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته بر بازار داخلی گفت: « طبیعتا با افزایش قیمت انس جهانی، باید قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز افزایشی می‌شد اما به دلیل کاهش نرخ ارز چنین اتفاقی رخ نداد.»

این فعال اقتصادی، آینده قیمت طلا و سکه را غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد و اظهار داشت: «با توجه شرایط موجود سیاسی امکان پیش‌بینی بازار وجود ندارد؛ باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»
سکه بهار پرچمدار بیشترین کاهش قیمت

امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی کاهش ۵۲ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه‌ بهار با کاهش۱۸۱ هزار تومانی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در خانواده سکه‌ها شد. این قطعه امروز با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۱۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه برخلاف ثبات قیمت روز گذشته، امروز هر کدام کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند. در روز جاری سکه گرمی کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.
رشد حباب سکه امامی در روند نزولی قیمت

امروز قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هفت هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۶ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز کاهش داشت و به دو میلیون و ۳۹۴ هزار تومان رسید.

در بیست و هشتمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه امامی کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۰ هزار تومان رشد داشت. امروز حباب سکه بهار ۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۵ هزار تومان و سکه‌گرمی ۳۸ هزار تومان افت داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.