کد خبر : 7043
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 18:48

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / سکه امامی به کانال ۲۷ میلیونی برگشت

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / سکه امامی به کانال ۲۷ میلیونی برگشت

امروز قیمت طلا و سکه در بازار رنج دلار در روند کاهشی قرار گرفت. هر چند این کاهش قیمت محدود بود اما سکه امامی را در کانال ۲۷ میلیونی قرار داده است. کارشناسان اقتصادی ماه‌های مهر و آبان را پایان رکود در بازار فلز زرد می‌دانند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا و سکه امروز کاهش محدودی داشت. در روز جاری برخی از قطعات سکه از روند نزولی بازار فلز زرد در امان ماندند و تخلیه حباب سکه تناسب بالایی با روند قیمت قطعات سکه داشت.

کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت محدود روز گذشته را متاثر از افزایش قیمت دلار به سبب تقاضای ارز مسافرتی عنوان کردند. به اعتقاد آنها رشد قیمت روز گذشته چندان قابل توجه نبوده و بازار طلا همچنان در رکود و بدون متقاضی است.
پاییز رونق را به بازار طلا و سکه بازمی‌گرداند؟

در همین راستا محمد کشتی‌آرا فعال بازار طلا و جواهر درباره وضعیت بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «روند بازار طلا خنثی است و افزایش‌ و کاهش‌ها نیز در این بازار ناچیز است.»

وی افزود: «در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور هستیم و این فصل، اوج سفرهای خارجی است، بنابراین افزایش روز گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از تقاضای دلاری است که در بازار ارز ورود کرده است.»

این مقام صنفی سابق در ادامه خاطرنشان کرد: «در روزهای اخیر نوسانات بازار ارز اثر خود را بر بازار طلا گذاشت، اما تأثیر آن بر بازار سکه زیاد نبود و قیمت‌ها رشد چندانی نداشت، در واقع این موضوع نشان‌دهنده این است که تقاضایی در بازار وجود ندارد که باعث افزایش قیمت‌ها شود.»

این فعال بازار طلا به شرایط باثبات بازار فلز زرد اشاره کرد و گفت: «تغییرات روزانه قیمت طلا همواره وجود داشته و در یکی دو هفته اخیر نیز این تغییرات جزئی و روزانه بوده است‌. این نوسانات با دامنه محدود باعث نمی‌شود قیمت‌ها در بازار روند صعودی به خود بگیرد، بلکه موقتی است.»

کشتی‌آرا با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد بازار تا پایان شهریور همچنان آرام و باثبات باشد خاطرنشان کرد: با پشت سر گذاشتن ماه صفر، انتظار می‌رود در اوایل فصل پاییز بازار سکه و طلا رونق بگیرد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود در مهر و آبان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد.»
روند خنثی در سکه‌های نیم و گرمی  

امروز ۱۹ شهریور قیمت سکه امامی با کاهش ۲۱۸ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار ۸۴ هزار تومان افت قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان مبادله شد.

امروز سکه‌های نیم و گرمی بدون تغییر و به ترتیب با قیمت ‌۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون تومان معامله شدند. ربع سکه نیز کاهش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.
ریزش حباب سکه در روند نزولی قطعات سنگین

در روز جاری قیمت طلا نیز کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت ۶ هزار و ۲۰۰ تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۵۲ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۱ هزار تومان رسید.

در نوزدهمین روز از شهریور حباب قطعات سکه توازن بالایی با قیمت سکه داشت. حباب سکه‌های نیم‌ و گرمی به ترتیب افزایش ۲۵ و ۶ هزار تومانی داشتند. امروز حباب سکه امامی ۱۶۲ هزار تومان، سکه بهار ۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۸ هزار تومان کاهش داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.