کد خبر : 6819
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 19:00

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / افزایش لاک‌پشتی قیمت‌ها در بازار طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / افزایش لاک‌پشتی قیمت‌ها در بازار طلا

قیمت طلا و سکه در شروع سومین هفته شهریور همانند بیشتر روزهای هفته گذشته، حرکت آرام افزایشی را در پیش گرفت. این در حالی است که قیمت انس جهانی همچنان نزولی است و بازار طلای داخلی دنباله‌رو افزایش محدود قیمت دلار است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ امروز ۱۸ شهریور قیمت طلا و سکه در روندی متوازن، در مسیر افزایشی و با نوسان محدود قرار گرفته‌اند. این بازار به تبعیت از افزایش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار نوسانات رو به بالا دارد و تنها قطعه‌ای که بدون تغییر قیمت معامله شد، همان سکه‌ گرمی است. این قطعه در نخستین روز هفته گذشته وارد کانال ۶ میلیونی شد و همچنان بدون تغییر در این محدوده باقی مانده است.

در حالی که معامله‌گران بازار فلز زرد ماه‌های محرم و صفر را به شکل سنتی، رکودی‌ترین ماه‌های هر سال برای این بازار می‌دانند؛ به نظر می‌رسد با نزدیکی به پایان ماه‌های مذکور و اتمام تابستان، باید در انتظار رشد تقاضا در بازار طلا باشیم.
در منطقه ارزشی سکه هستیم

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به آرامش نسبی حاکم بر بازار طلا طی ماه‌های اخیر به تجارت‌نیوز گفت: «سکه امامی منطقه ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی که محدوده محافظت‌شده‌ای برای سکه است را شکست. بنابراین سقف مقاومتی بعدی برای این قطعه محدوده ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را می‌توان در نظر گرفت.»

وی با اشاره به اینکه فعلا با زاویه دید بازار ساید و خنثی در مورد طلا و سکه می‌توان صحبت کرد، ادامه داد: «محدوده حال حاضر، ارزندگی بسیار زیادی ندارد اما منطقه‌ای است که به عنوان ناحیه تصمیم‌گیری می‌توان از آن یاد کرد. با توجه به مفروضات فعلی یعنی قیمت دلار و انس جهانی طلا، فعلا در زیر میانگین تعادلی یا منطقه ارزشی سکه هستیم.»

دیبا با تاکید بر اینکه اگر قیمت سکه تا محدوده ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز برسد کماکان خاصیت رنج بازار فراهم است، اظهار کرد: «منطقه فعلی محدوده مناسبی برای خرید است و خریدهای پله‌ای به معامله‌گران توصیه می‌شود.»

وی افزود: «با توجه به فضای رکود تورمی در تمامی بازارها، در این شرایط معامله‌گران خرید‌های پله‌ای انجام دهند. در زمانی که بازارها از رکود خارج می‌شوند به دلیل میانگین خریدی که معامله‌گران انجام داده‌اند از میانگین بازدهی بازار هم بالاتر خواهند بود. زیرا شرایط ورود در مناطق ارزنده‌ای صورت گرفته است.»
سکه گرمی از افزایش قیمت جا ماند

امروز ۱۸ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۵۲ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار ۱۹۷ هزار تومان رشد قیمت داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۵ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه ‌۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با رشد  ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد. همچنین سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومانی همانند هفته گذشته گذشته معامله شد.
همترازی بالای قیمت و حباب سکه

در روز جاری قیمت طلا نیز افزایش داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال با رشد ۳۲ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۲۲۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۶ هزار و ۳۰۰ تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۵۹ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۷ هزار تومان رسید.

در هجدهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی افزایش داشت. امروز سکه امامی با ۱۴ هزار تومان، کمترین مقدار رشد حباب را داشت. حباب سکه‌های بهار ۱۸۳ هزار تومان، نیم‌ ۴۲ هزار تومان، ربع ۹۶ هزار تومان رشد داشتند. حباب سکه گرمی دو هزار تومان کاهش داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.