کد خبر : 3297
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 7:57

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

دیروز کاهش محدود قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را نیز در مسیر کاهشی قرار داد. در حالی که انس جهانی طلا با افت قیمت یک پله به عقب برگشت، سکه امامی نیز در بازارهای داخلی پرچمدار بیشترین کاهش قیمت بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دیروز طلا و سکه از روند کاهشی محدود دلار خط گرفت. هر چند روند قیمت در روز جاری کاهشی بود اما منجر به تغییر کانال در قطعات سکه نشد. قیمت‌ها در بازار فلز زرد  همانند دلار در محدوده و کانال مشخصی گرفتار شده است.

روند نزولی طلا با رکود مولفه‌های اثرگذار

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعال بازار طلا و جواهر علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه را نوسانات قیمت دلار اعلام کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «همیشه در ماه‌های محرم و صفر داد و ستد در بازار به حداقل می‌رسد. در این ایام متقاضی همیشه کمتر بوده و این موضوع به رکود بازار دامن زده است.»

وی با اشاره به کاهش قیمت انس‌جهانی طلا در بازه یک ماهه گذشته خاطر نشان کرد: «طلای جهانی نیز در رکود بازار فلز زرد دخیل است. این در حالی است که نوسانات کاهشی بازار ارز اثر قوی‌تری در قیمت طلا و سکه دارد.»

پیش از این، این مقام صنفی سابق در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الان وقت خرید طلا است گفته بود: «توصیه به مردم کار سختی است اما من اگر پول داشتم طلا می‌خریدم.» وی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه اگر کاهشی در بازار ارز باشد محدود و مختصر خواهد بود گفت: «بازار با نوسانات کمی همراه است و نباید انتظار کاهش شارپی دیگری برای قیمت طلا و سکه را داشته باشیم. بنابراین کسانی که قصد خرید دارند قیمت‌ها خوب است.»

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته بازارفلز گرانبها بیشتر تمایل به کاهش دارد تا افزایش خاطرنشان کرد: «فعلا آرامش بیشتری در بازار حاکم است و امیدواریم بعد از محرم بازار رونق واقعی خود را بگیرد.»

محمدولی درباره کاهش تقاضا در بازار گفت: «وقتی نوسانات زیاد و لحظه‌ای باشد، حتی فعالان بازار نیز تمایلی به داد و ستد ندارند. زیرا به اندازه‌ای نوسان در بازار زیاد است که تا نوشتن فاکتور و حساب و کتاب قیمت‌ها تغییر می‌کند. این موضوع معامله‌گران را محتاط کرده است.»

ثبات کانال قیمتی در خانواده سکه‌ها

دیروز ۱۷ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی همچنان در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار و نیم‌سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۱ و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

دیروز ربع‌ سکه و سکه گرمی نیز کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با قیمت‌های ۱۰ میلیون و ۳۵۰ و ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.
سرگردانی حباب سکه‌های سنگین در کاهش و افزایش قیمت

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۹ دلاری با رقم ۱۹۲۶ دلار معامله شد.

دیروز قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۴۸ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۹ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۴۲ هزار تومان معامله شد. در روز جاری طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۱۱ هزار تومان رسید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.