کد خبر : 8095
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 8:47

پیش بینی قیمت طلا و سکه در نیمه دوم سال؛ وقت خرید فرا رسید؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه در نیمه دوم سال؛ وقت خرید فرا رسید؟
یک کارشناس بازار سکه و طلا گفت: برای حفظ ارزش پول، خرید طلا را به مردم پیشنهاد می‌کنم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عبادالله محمدولی کارشناس بازار طلا در خصوص پیش قیمت طلا و سکه در نیمه دوم سال و بعد از پایان محرم و صفر به اقتصاد پرس گفت: با توجه به اینکه ماه صفر در حال تمام شدن است، تقریبا طی چندماه گذشته شاهد تثبیت قیمت و رکود در بازار طلا و جواهر هستیم.

محمدولی گفت: طلا در پایین ترین قیمت هر مثقال ۹۸۷۰ تومان و در بالاترین قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و در چندماه گذشته همین رنج قیمت را داشتیم. انتظار بر این است که با تمام شدن ماه صفر، مشتریان به بازار ورود می‌کنند و با توجه به رکودی که در این بازار بوده، در ۶ ماه دوم سال خصوصا در ابتدای سال نو میلادی، قیمت ها نسبت به چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، حتما تغییر خواهد کرد و افزایشی خواهد بود.

این کارشناس با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم این تغییر قیمت کم است یا نه، گفت: متاسفانه قیمت ها بر اساس یک شاخص خاص اقتصادی بالا و پایین نمی‌شود و بیشتر خبری است و بدنه اقتصاد ما بر اساس دلالی و واسطه گری و بازرگانی است و این موارد به نگاه تولیدی و صنعتی ارجح تر است و از همین رو هر خبری می‌تواند در بازار سکه و طلا تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: خرید طلا در همه اقشار وجود دارد، چراکه مردم حتی کمترین پولی که داشته باشند هم آن را به سکه و طلا تبدیل می‌کنند. همه اقشار جامعه بر اساس بودجه ای که دارند طلا می‌خرند. کسانی هستندن که صد سکه می‌خرند و افرادی که یک رب سکه یا سکه گرمی را می‌خرند تا بتوانند همان مقدار پولی که دارند را تبدیل و حفظ کنند.

این کارشناس بازار سکه و طلا، با بیان این موضوع که برای حفظ ارزش پول، خرید طلا را به مردم پیشنهاد می‌کنم، گفت: طلا هم سرمایه امنی است و هم از جنبه زیورآلاتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در شش ماه دوم سال هم قیمت ارز بالا می‌رود، اما درباره خریدن یا نخریدن آن پیشنهادی نمی‌دهم، زیرا در این حوزه تخصصی ندارم . در ۵۲ سالی که در بازار طلا هستم، آن را محلی امن برای سرمایه گذاری می‌دانم اما یادتان باشد هیچ وقت برای کوتاه مدت وارد هیچ بازاری نشوید، حتی طلا، چرا که کلاه عجیبی بر سرتان می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.