کد خبر : 15831
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 19:04

پیش بینی بورس ۸ آبان ۱۴۰۲ / بازار سهام در فاز انتظار

پیش بینی بورس ۸ آبان ۱۴۰۲ / بازار سهام در فاز انتظار

بازار سهام روز یکشنبه به مدد دست‌های پشت پرده سبزپوش شد اما در پس این سبزی، حجم و ارزش معاملات خرد به شدت افت کرد و خروج پول حقیقی ادامه یافت. کارشناسان بازار سرمایه، معتقدند بورس تهران به علت ضربات متعدد دولت دچار سردرگمی شده و اکنون نیز در فاز انتظار به سر می‌برد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه با رشد ۱۰ هزار و ۱۰۲ واحدی، معادل ۰٫۵۲ درصد رشد کرد و به پله یک میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۱۸ واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل، افزایشی بود و با رشد پنج هزار و ۸۴۲ واحدی، معادل ۰٫۸۹ درصد رشد کرد و در سطح ۶۵۹ هزار و ۱۵ واحدی ایستاد.

در این میان، فرابورس هم سبز بود و شاخص کل این بازار با رشد ۱۵۷ واحدی توانست ارتفاع ۲۴ هزار واحدی را پس بگیرد و در سطح ۲۴ هزار و ۶۰ واحد قرار گیرد. گفتنی است امروز ۶۸ درصد نمادهای بازار سهام مثبت بودند.

گفتنی است روز یکشنبه، گروه‌های لیدر بازار مانند خودرویی، شیمیایی، بانکی، فلزات اساسی و دیگر گروه‌های کوچکتر بازار عموما مثبت بودند. باید اشاره داشت که روز یکشنبه نماد شپنا به تنهایی، شاخص کل بورس را بیش از ۱۰۰۰ واحد بالا برد اما با این حال، توان دیگر نمادها به این اندازه نبود و در نهایت، نمادهای فملی، فولاد، وبملت، بوعلی، شبندر و شتران با همدستی یکدیگر توانستند شاخص را حدود ۹ هزار واحد دیگر بالا ببرند.
افت حجم و ارزش معاملات خرد

روز یکشنبه به‌رغم رشد شاخص‌های کل و هم‌وزن، حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته کاهش جدی داشت؛ به نحوی که حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در روز جاری به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم رسید.

در همین حال ارزش معاملات خرد نیز در همین بخش، سه هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان بود. گفتنی است روز یکشنبه اگرچه میزان خروج پول حقیقی کاهش یافت اما همچنان تداوم داشت و در نهایت به ۲۵۷ میلیارد تومان رسید. در این میان باید اشاره داشت که صندوق‌های درآمد ثابت در این روز شاهد ورود ۲۲۳ میلیارد تومان پول حقیقی بودند.

پیش بینی بورس دوشنبه

بازار سهام این روزها هیجان‌زده و سردرگم است. فضای تاریک بازار سهام که هر روز با خبر و شایعه‌ای، وضعیت ترسناک‌تری هم پیدا می‌کند، بسیاری از سهامداران را به فکر نقدشدن انداخته است. این روزها بسیاری از سهامداران حتی با تحمل ضرر، حاضر به فروش سهام خود هستند.

در همین حال با توجه به تلاش سازمان بورس برای سبزشدن بازار سهام در روز یکشنبه، احتمالا فردا هم شاخص‌های بازار متعادل خواهند بود اما میزان خرید و فروش‌ها همچنان از نظر حجم و ارزش، در کف باقی بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.