کد خبر : 2935
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 7:12

پیش بینی بورس یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲/ لاک دفاعی بازار سهام شکسته می‌شود؟

پیش بینی بورس یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲/ لاک دفاعی بازار سهام شکسته می‌شود؟

بورس تهران هفته دوم مردادماه را با افت خفیف سه هزار و ۷۶۷ واحدی شاخص کل آغاز کرد؛ این کاهش اگرچه خفیف بود اما سبب شد نماگر بازار سطح دو میلیون واحدی را از دست بدهد. آیا در ادامه هفته، بورس تهران کانال از دست رفته را بازخواهد یافت؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ بورس تهران در نخستین روز از هفته دوم مردادماه با کاهش ۰٫۱۹ درصدی حمایت دو میلیون واحدی را از دست داد و در پله یک میلیون و ۹۹۶ هزار واحد ایستاد. در این روز شاخص هم‌وزن روندی عجیب را طی کرد و در پایان معاملات به نقطه صفر شروع بازار بازگشت.

با توجه به حجم و ارزش معاملات خرد روز شنبه که در باتلاق رکود فرو رفته است، می‌توان نتیجه گرفت که این روزها بازار برای بقا دست و پا می‌زند.
وضعیت قرمز بازار سهام

در نخستین روز هفته، ۶۲ درصد از سهم‌های بازار منفی بودند و ۳۷۰ نماد معاملاتی در محدوده صفر تا منفی سه نوسان کردند. روز شنبه وضعیت بازار از منظر رکودی به قدری وخیم بود که ارزش معاملات خرد به سختی در سطح چهار هزار میلیارد تومن قرار گرفت. حجم معاملات سهام، صندوق‌های سهامی و حق‌تقدم‌ها نیز با ریزش جدی نسبت به میانگین هفته گذشته به ۶٫۹ میلیارد برگه سهم رسید.

در این روز خلاف روزهای قبل، حتی صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج پول حقیقی روبرو بودند.

باید اشاره داشت که روز گذشته اعلام شد وزارت اقتصاد قصد دارد از یکشنبه، ۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی را برای مظنه‌گیری روی میز بگذارد. برخی معامله‌گران بازار سهام، این خبر را منفی قلمداد کردند و به این ترتیب بازار بیش از پیش در لاک دفاعی فرو رفت.
پیش بینی بورس یکشنبه

بازار سهام در حال حاضر وضعیتی رکودی را سپری می‌کند؛ خبر فروش اوراق نیز اگرچه از سوی برخی تحلیلگران مثبت قلمداد می‌شود اما اثر روانی منفی را بر معامله‌گران گذاشته و نگرانی‌ها از خروج بیشتر پول را افزایش داده است. به این ترتیب در حالی که بازار سهام هنوز نتوانسته خبر افزایش قیمت خوراک گاز صنایع را هضم کند، با شوک جدید اوراق مواجه شده است.

بر همین اساس دور از انتظار نیست که روند شاخص‌ها و وضعیت معاملات همچنان به همین منوال ادامه پیدا کند مگر آنکه خبری مهیج، معامله‌گران را چه در سمت عرضه و چه در سمت تقاضا به بازار بکشاند و دست‌کم بازار سهام را از دو راهی صعود و نزول نجات دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.