کد خبر : 16910
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 19:20

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / رشد بازار پایدار است؟

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / رشد بازار پایدار است؟

بورس تهران، هفته سوم آبان‌ماه را با رشد شاخص‌ها و ورود پول آغاز کرد. این در حالی بود که بازار سهام، هفته گذشته را نزولی سپری کرده و شاهد فرار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها بود. اکنون این سوال مطرح است که آیا بازار سهام رشدی پایدار را تجربه می‌کند یا رشد روز شنبه، تنها موجی صعودی بوده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاملات بورس تهران در نخستین روز هفته به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت هفته گذشته رفتار کرد و تا حد زیادی بر ارتفاع خود افزود. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد خوب ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحد (معادل ۱٫۴۶ درصد) روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز شنبه به سطح یک میلیون و ۹۹۹ هزار واحد رسید.

در نخستین روز هفته همچنین شاخص هم‌وزن با فرمان شاخص کل حرکت کرد و رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشت. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان معاملات روز شنبه، ۱۲ هزار و ۷۵۳ واحد (معادل ۱٫۹۳ درصد) افزایش ارتفاع داد و به سطح ۶۷۳ هزار و چهار واحدی رسید.
مسیر معاملات خرد بازار سهام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در همین حال، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز شنبه حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات نخستین روز هفته، خبر از ورود ۱۹۶ میلیارد تومانی پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.
پیش بینی بورس یکشنبه

معاملات روز شنبه نشان داد بازار سیگنال مثبتی را از فضای بین‌المللی دریافت کرده و ریسک جنگ را پشت سر گذاشته است. با توجه به ورود پول حقیقی در معاملات نخستین روز هفته، شاید بتوان امیدوار بود که این فرصت، به‌عنوان فرصت خرید مناسب شناسایی و موجب بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار سهام شود. اهالی بازار سرمایه امیدوارند در شرایط فعلی که بازار سهام رو به سوی صعود و تعادل گذاشته و ریسک جنگ را از سر گذراند، دولت هم ریسک تازه‌ای از آستین بیرون نیاورد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.