کد خبر : 9968
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 - 19:13

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ / بورس در انتظار تعیین تکلیف سیمان و فولاد

پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ / بورس در انتظار تعیین تکلیف سیمان و فولاد

بازار سهام همچنان در فاز درجا زدن قرار دارد. با این حال بهبود اندک جریان معاملات به ویژه در سهام کوچک و متوسط بازار، موجب افزایش امیدواری سهامداران شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار سهام در حالی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته نخست پاییز می‌رود که در روزهای پیشین شرایط مساعدی را تجربه نکرد و جریان دادوستدها چنگی به دل نزد. گرچه سبزفامی نقشه بازار روز سه‌شنبه حاکی از شرایط بهتر معاملات است، با این حال متغیر‌های بازار همچنان بر طبل رکود می‌کوبند.

در این میان زمزمه‌های آزادسازی یا افزایش نرخ لاستیک رادیال سواری برای لاستیک‌سازان در فضای مجازی مطرح شده است که در صورت رسمی شدن آن، صنعت لاستیک می‌تواند مورد توجه مورد اقبال اهالی بازار قرار گیرد.
عملکرد نماگرهای تالار شیشه‌ای

در پایان معاملات روز دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک ۰٫۱۶ درصدی، معادل سه هزار و ۳۰۸ واحد از ارتفاع این شاخص، تا پله دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی کاهش یافت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده بررسی روند عمومی قیمت تمامی شرکت‌های بورسی است، عملکرد خلاف جهت را به ثبت رساند و با افزایش ۷۹۲ واحدی در ارتفاع ۷۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس نیز که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است بدون تغییر باقی ماند در سطح ۲۶ هزار و ۶ واحدی ایستاد.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه چهار هزار و ۱۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. ارزش معاملات نسبت به سطح روز قبل کاهشی را ثبت کرد. کانال چهار هزار میلیارد تومان هنوز برای افزایش پویایی بازار کافی نیست.

کارشناسان معتقدند تثبیت این شاخص بالاتر از رقم هفت هزار میلیارد تومانی، برای تداوم روند مثبت بازار سهام ضروری‌ست. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز سه‌شنبه را ۶٫۶ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر خواهد ساخت.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز ‌سه‌شنبه حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌های بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس سه‌شنبه، خبر از خروج ۱۵۳ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.
پیش بینی بورس چهارشنبه

کاهش سرعت خروج پول حقیقی‌ها از معدود نشانه‌های مثبت این روزهای تالار شیشه‌ای بود. علاوه بر این خبر عقب‌نشینی نسبی بذرپاش از موضع خود، پس از پایان معاملات سه‌شنبه به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد. در صورتی که چالش تازه بازار که خروج سیمان و فولاد از بورس کالا است، به نفع سهامداران پشت سر گذاشته شود، می‌توان انتظار بازگشت رنگ سبز را به تابلوی معاملات داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.