کد خبر : 21374
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 8:24

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ / بازار سهام فروشنده می‌شود؟

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ / بازار سهام فروشنده می‌شود؟

بورس تهران در چهارمین روز هفته شاهد نوسان محدود نماگرهای تالار شیشه‌ای بود و شکاف شاخص کل و شاخص هم‌وزن عمیق‌تر شد. آیا در آخرین روز معاملاتی هفته نیز همین روند ادامه خواهد داشت؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک ۰٫۱۱ درصدی، معادل دو هزار و ۴۴۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۵۶ هزار و ۴۰۰ واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰٫۱۳ درصدی (معادل هزار و ۵ واحد)، تا پله ۷۵۸ هزار واحدی کاهش یافت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت ۰٫۱۶ درصدی معادل ۴۰٫۸۷ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح ۲۶ هزار و ۲۰۶ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، پنج هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۷٫۷ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۱۸۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد در ادامه روند تعادل رکودی بورس، وزنه سمت خریداران در بازار روز سه‌شنبه، کمی سنگین‌تر شد. شکاف میان نماگرهای تالار شیشه‌ای این بار به سود شاخص‌سازها تمام شد. با وجود نمای سبزفام شاخص کل، تعداد نمادهای منفی بازار بیشتر از نمادهای مثبت بود. همچنین ۵۵ درصد از نمادهایی که در سوی مثبت دامنه نوسان ایستاده بودند، زیر یک درصد نوسان مثبت را به ثبت رساندند.

کارشناسان معتقدند در بازار رکوردی روز سه‌شنبه، رنج منفی روی نمادهای کوچک و متوسط بازار صورت گرفت و به همین واسطه مسیر دو شاخص اصلی بازار از یکدیگر جدا شد.

بورس تهران فعلا در فاز درجا زدن قرار گرفته است و نوسان‌های محدود نماگرهای سهامی چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی، نمی‌تواند تعیین‌کننده شروع یک حرکت در آن مسیر باشد. با وجود تحرکات محدود اسکناس آمریکایی و رشد تا ارتفاع ۵۱ هزار تومانی، انتظار اهالی بازار سرمایه برای محرک تازه ادامه دارد.

در صورتی که اتفاق مهمی در ادامه هفته معاملاتی رقم نخورد، در آخرین روز هفته نیز در ادامه روزهای کم رمق این هفته سپری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.